عراق خواستار عذرخواهی رسمی ترکیه شد

دفتر ریاست جمهوری عراق طی بیانیه‌ای ضمن محکومیت تداوم حملات ترکیه به اقلیم کردستان، خواستار قبول مسئولیت و عذرخواهی رسمی آنکارا شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، دفتر ریاست جمهوری عراق امروز(شنبه، هشتم آوریل) با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه، خواستار مسئولیت پذیری دولت ترکیه وو عذرخواهی رسمی آنکارا شد.

عراق: ایران هیچ گونه دخالتی در امور کشور ما ندارد

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، در این بیانیه آمده است: ما عملیات‌های نظامی مکرر ارتش ترکیه علیه اقلیم کردستان که آخرین‌شان، بمباران فرودگاه غیرنظامی سلیمانیه بود را محکوم می‌کنیم.

دفتر ریاست جمهوری عراق در بیانه‌اش افزود: هیچ توجیه قانونی برای نیروهای ترکیه در تداوم وحشت و حمله علیه غیرنظامیان به بهانه حضور نیروهای مخالف وجود ندارد.

دولت بغداد در ادامه این بیانیه تاکید می‌کند: ما از دولت ترکیه می‌خواهیم که مسئولیت را بپذیرد، عذرخواهی رسمی کند و این حملات را متوقف کند.

روز گذشته شبکه خبری «روداو» از وقوع انفجار در مجاورت فرودگاه بین‌المللی سلیمانیه خبر داد. برخی منابع خبری در منطقه کرستان عراق به نقل از منابع محلی مدعی شدند این انفجار بر اثر حمله پهپادی اتفاق افتاده است.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که ترکیه حریم هوایی خود رابه روی هواپیماهایی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند بست. ترکیه دلیل این تصمیم را افزایش حضور شبه‌نظامیان پ.ک.ک عنوان کرد.

منابع خبری مدعی شده‌اند که این حمله همزمان با اتمام دیدار  «مظلوم عبدی» فرمانده نظامی کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» با فرماندهان ائتلاف آمریکا انجام شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که  هدف این حمله پهپادی ترور مظلوم عبدی بوده اما او از آن جان به در برده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1176903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =