اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها

قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو و سایپا با متوسط افزایش ۲۹ درصدی اعلام شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، «محمدعلی تیموری» مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت‌های جدید محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و افزود: آخرین بار آذرماه ۱۴۰۰ افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن زمان تاکنون هیچ افزایش قیمتی برای نرخ‌های کارخانه‌ای خودروها اعمال نشده بود.

مصوبه افزایش قیمت خودرو بازنگری می‌شود

وی بیان‌داشت: شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دو تصمیم گیر و تصمیم ساز برای تعیین قیمت‌های خودروها هستند که حدود پنج ماه پیش از عید امسال فعالیت خود را برای تعیین قیمت‌های جدید آغاز کردند.

تیموری خاطرنشان‌کرد: این دو دستگاه، مبنای قیمت‌گذری‌های جدید را بر گزارش ۶ ماهه نخست حسابرسی ایران‌خود و سایپا قرار دادند، همچنین در شیوه دومی که مورد استفاده قرار گرفت سه خودروی خارجی که همتراز خودروهای ایرانی از نظر کیفیت و اندازه بودند مورد مقایسه قیمتی قرار گرفتند.

وی گفت: متوسط افزایش قیمتی که برای خودروهای این دو خودروساز پس از ۱۸ ماه اعمال شده، نزدیک به ۲۹ درصد است، به طوری که در خودرویی نظیر شاهین سایپا ۱۸ درصد و در کوئیک دنده اتوماتیک ۱۷ درصد است.

مدیرعامل سایپا ادامه‌داد: همچنین خودروهایی نظیر سمند، پژو ۲۰۶، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران‌خودرو افزایشی کمتر از ۲۹ درصد خواهند داشت.

وی اظهار داشت: همه خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی تشخیص داد ه شده اند در حیطه قیمت‌گذاری‌های این شورا قرار گرفته‌اند و نرخ‌های جدید امروز در سایت دو گروه خودروسازی بزرگ کشور بارگزاری خواهد شد.

تیموری خاطرنشان‌کرد: خودرویی نظیر شاهین که قیمت کارخانه‌ای ۳۰۴ میلیون تومانی دارد و با احتساب ۴۰ میلیون تومان عوارض به ۳۴۴ میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون با رشد ۱۸ درصدی در قیمت پایه مواجه می‌شود که کمی بیش از ۵۴ میلیون تومان خواهد بود که همچنان در مقایسه با قیمت بازاری حدود ۶۷۰ میلیون تومانی، تفاوتی چشمگیر خواهد داشت.

وی تصریح‌کرد: میانگین افزایش قیمتی که در ابتدا شورای رقابت نظر داشت، بیش از ۴۰ درصد بود اما پس از مکاتبه معاون اول رییس‌جمهوری، این نرخ ها دوباره پالایش شد.

مدیرعامل سایپا خاطرنشان‌کرد: با قیمت‌های جدیدی که لحاظ خواهد شد، امیدواریم که در سال جاری بتوانیم تولید و تیراژ خوبی را محقق کنیم، همچنان‌که اطلاع از ورود شورای رقابت و سازمان حمایت به بررسی و تغییر قیمت‌ها نزد گروه سایپا امیدآفرین شد و در هفته نخست تولیدمان در سال جاری رشد ۳۲ درصدی در تولید را در هم‌سنجی با پارسال محقق کردیم.

وی همچنین با اشاره به پیش‌فروش‌های انجام شده تاکنون، تاکید کرد: مطابق قراردادهای منعقد شده بین خودروسازان و مشتریان، تحویل خودروها بر اساس قیمت‌های روز درب کارخانه خواهد بود و بر این اساس، مشتریان خودروها را به قیمت مصوب فعلی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 17
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      3 1
      1سال نزدیک به 170میلیون رو گرفتید بعد دارید به قیمت روز حساب میکنید شما مسلمون هستید به اسم اسلام دارید هر غلطی میکنید
    • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      5 2
      اولا مگه مدیرعامل سایپا تو برنامه تلویزیونی امروز اعلام نکرد قیمت ها تعدیل شده و حداکثر ۲۹ درصد در ایران خودرو افزایش داریم چرا الان ۴۲ درصد اعلام شده؟ دوم، اگر میانگین افزایش را ۲۹ درصد اعلام کرده اند باز جور در نمیاد چرا که حدود ۳۷ درصد بطور میانگین خودروها افزایش داشته اند، سوم ، چرا قیمت مصرف کننده را اعلام نکرده و قیمت کارخانه را به عنوان قیمت فروش در نظر گرفته و با بازار مقایسه کرده. اینا فکر می کنن مردم متوجه دغل بازی هاشون نمیشن؟
    • یزدان IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      خجالت بکشید تفاوت قیمت بازار کارخانه دست دلالان خودتونه مردمو چی فرض کردین البته راست میگید از ماست که بر ماست این ملت اگه نخرن اینجوری نمیشه
    • فف IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      2 0
      دعوای زرگری و بالا و پایین کردن قیمت و توافق بر قیمت دلخواه از پیش تعیین شده بازی کثیفیه که نخ نما شده‌ است. مشکلات اقتصادی و چالش تولید داخلی با وجود مافیای قدرتمند این اصناف قابل حل نخواهد بود.
    • سعید IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      مردم را خر فرض کردید.تا آخر سال سه بار دیگه قیمت را افزایش میدید که از 100درصد هم بیشتر میشه.بسه دیگه این پولا خوردن ندارم از یه جایی پس میدید10
    • احسان IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      روزی که فرمایشات آقای مخبرا شنیدم توسایتی که اعلام کرده بود نوشتم این یه بازیه مثل همیشه که همون به مرگ بگیرکه به تب راضی بشن خودمونه....آقای مخبر اگر یه ذره اعتبارم پیش مردم داشتی بااین سیرک تمام شد....
    • علیرضا IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      باسلام کاش برای کسانی که قبلآ پیش خرید کرده‌اند در این افزایش قیمت تخفیفی در نظر می‌گرفتند چون هیچ فرقی با کسانی که حالا پول می‌ریزند ندارند آیا این انصاف هست
    • حسن IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      ما با هر گونه گرانی مخالفیم. ملت ایران با این گرانی‌ها دربدر شدند.
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
      0 0
      چقدر خوب می شد از مشکلات مردم مطلع بودید با هزار مشکل مبلغی فراهم شد با این شوک وارد شده باید چی بفروشیم تا حدود 80تا100,ملیون فراهم بشه متاسفم واقعا سیراز گرسنه خبر نداره مصداق پیدا میکنه
    • زهرا IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      خداکنه همین قیمتا ثابت بمونه چندوقته دیگه نگن دوباره خودروساز آره ضررمیکنه
    • رضا اهوازی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      سلام لطفاً بگید سورن پلاس دوگانه سوز با این ۲۹ درصد چقدر پامون در میاد .که بفهمیم و انصراف بزنیم یا نزنیم
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      این اقدام دولت در افزایش قیمت خودرو ضد منافع مردم و شعار مهار تورم است
    • علی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      این قصه سر دراز دارد مافیای خود سازان قیمت بازار را بالا می برند تا همیشه دستاویزی برای گران کردن اشغال های خود داشته باشند.
    • محمد IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      2 0
      سلام.ماشینی که بقول خودتون تولید داخل است بازار آزاد و دولتی بودنش دیگه صیغه ای است.والله خودتون دارین بازار آزاد راه میندازین که فقط جیبتون پر کنین والا تفاوت قیمت نباید داشته باشیم شما اگه به فکر مردم بودین این اراجیف راه نمینداختین که دلالاتون خون مردم به شیشه کنم.بترسین از روزی که روزتون نباشه و اون دولتمردانی نامردتونم نتونم ازتون حمایت کنن
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      آخه وقتی میگید با افزایش قیمت با قیمت بازار تفاوت داره خوب با افزایش قیمت دوباره بازار گرونتر میشه و تورم شدید تر این چه سیاست کثیفیه آخه
    • سلام سایت مربوط به تاکسی سورن کی باز میشود IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۱
      0 0
      سلام سایت مربوط به تاکسی سورن کی باز میشود
    • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
      0 0
      یک سال پول پیش فروش گرفتین باز الا با عوارض ۵۰ درصد بردین بالا اه مردم بگیره شمارو ب ماه رمضان