رقابت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد همدان آغاز شد/ رقابت ۵۹۲ دانشجو در دور سوم کرسی‌ها

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: دور مقدماتی سومین دوره مسابقات کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی امروز در همدان آغاز می‌شود.

مهدی مجلسی معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در همدان گفت: هدف از برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، آزادیِ طرح مطالبات مختلف دانشجویان، بسترسازی تضارب آراء و ارتقای فرهنگ استدلال، نشاط علمی و گفتگومحوری، میان نسل جوان است.

ارتقای ۴ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان به مرتبه دانشیاری

 وی افزود: ۵۹۲ دانشجو در قالب ۱۴۸ تیم در سومین رویداد ملی کرسی های آزاد اندیشی در محورهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان به رقابت خواهند پرداخت.

مجلسی با بیان اینکه رقابت در کرسی‌های آزاداندیشی میان دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خواهد بود. هر کرسی نیز علاوه بر مشارکت تیم‌های دانشجویی، با حضور داورانی خواهد بود که از منظر علمی، در چهارچوب موضوع آن کرسی، مباحثه میان تیم‌های موافق و مخالف را ارزیابی می‌کنند و طبق آیین نامه دخالت ندادن مواضع شخصی، رعایت بی‌طرفی و حسن نیت از شاخصه‌های آنهاست.

معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد در محور اجتماعی ۷۲ تیم، در محور فرهنگی ۳۴ تیم، در محور سیاسی ۲۴ تیم و در محور اقتصادی ۱۸ تیم در چند دور به رقابت خواهند پرداخت.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به اینکه مرحله کشوری این رقابت‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می‌شود اظهار کرد استان همدان برای مرحله کشوری دارای ۱۲ سهمیه است که ۵ تیم منتخب اجتماعی،۳ تیم منتخب فرهنگی، ۲ تیم منتخب سیاسی و یک تیم منتخب اقتصادی به این رقابت ها راه پیدا خواهند کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی همدان ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه سازی فرایند تولید علم و به ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر تخصصی و آموزش عملی گفتگوی علمی و اخلاق اسلامی، مبتنی بر حفظ کرامت انسان در مقابل ابزارهای جنگ شناختی دشمن را از دیگر اهداف سومین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی نام برد.

مجلسی درباره معیار امتیازدهی در این دوره و تفاوت آن با سال گذشته گفت: امسال حدنصاب نمره ۶۰ از ۱۰۰ در نظر گرفته شده و هر تیمی که نصاب بالاتری بیاورد، انتخاب خواهد شد در حالی که در دوره قبل، برای اعلام تیم برنده، میانگین امتیازات ۳ یا ۵ داور محاسبه می‌شد که این موضوع با اعتراضاتی همراه شد اما در این دوره هر کدام از تیم‌ها که نصاب بالاتری را بیاورند انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: قوت استدلال، قوت استناد و اخلاق مداری ۳ معیار داوری این دوره از رقابت ها می باشد و اینکه چه کسی از چه چیزی دفاع یا انتقاد می‌کند اصلاً برای ما مهم نیست؛ بلکه مهم این است که فرد چقدر مستدل و اخلاق مدار از موضوعی دفاع و یا انتقاد کند. هدف این است که دانشجویان حرف‌های دیگر را بشنوند و هم از طرفی گفتگوی مستدل، مستند و اخلاق مدار تثبیت شود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: به تیم‌هایی که به مرحله کشوری صعود می‌کنند دو میلیون تومان هدیه اعطا خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1177300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =