ضعف دولت سیزدهم در حوزه رسانه/ برای اقناع‌سازی مردم نباید به صدا و سیما اکتفا کرد

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم ضمن انتقاد از عملکرد دولت در حوزه رسانه گفت: دولت برای حل مشکل اقناع‌سازی مردم نباید به خبرگزاری‌ها و صدا و سیما اکتفا کند؛ بلکه باید از وسایل ارتباطاتی نوظهور نیز بهره ببرد.

یونس فرزین فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار تشکل‌های دانشجویی با حجت الاسلام ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اظهار کرد: بنده در این نشست در سه محور مدیریت جهادی، ضعف رسانه ای دولت سیزدهم و منصوبات  وزارت علوم در دانشگاه‌ها و مشکلات حجاب و فرهنگ صحبت کردم.

وزارت علوم برنامه‌ای برای بهبود وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها ندارد

وی اضافه کرد: البته سایر دانشجویان درباره مولدسازی اموال دولت و مشکلات اقتصادی و معیشتی نکاتی را مطرح یا مطالباتی را از رئیس جمهور خواستار شدند.

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم تصریح کرد: رئیس جمهور محور صحبت‌های تمامی دانشجویان را گوش داده و در پایان حدود ۴۰ دقیقه صحبت کردند و اینگونه نبود تک به تک به سوالات دانشجویان پاسخ دهند.

وی ضعف و پراکندگی رسانه ای را بزرگترین نقد خود به دولت سیزدهم برشمرد و گفت: متاسفانه انعکاس اخبار به مردم و دریافت اطلاعات از جامعه با مشکل همراه است و دولت در این باره عملکرد خوبی نداشته است. این مشکل را می‌توان به بیگانه بودن با علوم ارتباطات برخی از مسئولان نسبت داد.

فرزین فرد با بیان اینکه دولت در اقناع‌سازی مردم ضعیف عمل کرده است، افزود: دولت برای حل این مشکل نباید به خبرگزاری ها و صدا و سیما اکتفا کند؛ بلکه باید از وسایل ارتباطات نوظهور نیز بهره ببرد.

این فعال دانشجویی گفت: فعالیت‌ جهادی و مدیریت جهادی نیازمند دانش و اطلاعات نیز است؛ در غیر این صورت فعالیت مورد نظر به خوبی پیش نخواهد رفت. به عنوان مثال افراد جهادی که در وزارتین علوم و بهداشت منصوب شدند؛ اما عملکرد مناسبی ندارند.

وی با انتقاد از عدم شایسته سالاری افزود: در حال حاضر عملکرد روسای بسیاری از دانشگاه‌ها مناسب نیست و این موضوع در حوادث پاییز ۱۴۰۱ در دانشگاه‌ها را شاهد بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، نشست نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌ها و فعالان دانشجویی با آیت الله رییسی رئیس جمهور عصر جمعه ۲۵ فروردین با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزرای علوم، بهداشت و جمعی از دولتمردان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به بیان مطالب، نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1177685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =