فناوران با مشکل تامین قطعات به دلیل نوسانات ارزی مواجه هستند

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد نائین معتقد است که نوسانات ارزی مشکلات بسیاری در تامین قطعات برای فناوران ایجاد کرده است.

محمد بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که مشکل مالی یکی از اصلی‌ترین مشکلات فناوران است، اظهار کرد: تامین قطعات و تهیه سنسورهای مورد نیاز برای ساخت دستگاه‌های اندازه‌گیری و پایش داده‌های مربوط به غبار هم از جمله مشکلات ما بود؛ چرا که برخی سنسورها در بازار کمیاب شدند و تامین آن با توجه به نوسان قیمت ارز بسیار سخت شد.

کلاهبرداری ۱۷۵ میلیون دلاری سامانه وام دانشجویی در آمریکا

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد نائین با اشاره به این که حمایت مالی چندانی برای ساخت این دستگاه وجود نداشت، افزود: به همین دلیل، همه سرمایه‌گذاری برای تولید شخصی انجام شد. برای انجام پروژه با دانشگاه یزد همکاری داشتیم.

وی با تصریح بر این که شعار سال گذشته بر دانش‌بنیان تاکید داشت و بسیاری از ارگان‌ها سعی کردند این شعار را محقق کنند، گفت: با وجود تلاش‌هایی که انجام شد، این ارگان‌ها در عمل موفقیت چندانی نداشتند. برای مثال، من پیشنهادهای متعددی برای راه‌اندازی شرکت دانش‌بنیان داشتم؛ اما شرکت دانش‌بنیان نیازمند مقدمات و گذراندن روندی برای راه‌اندازی است که بدون آن‌ها، پیشبرد کار ممکن نیست.

بیاتی درباره مراحل تاسیس یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این مراحل از طرح ایده، پرورش و فعالیت تحقیقات آن شروع شده و با تجاری‌سازی و بازاریابی ادامه می‌یابد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد واحد نائین با تاکید بر این که نرخ بیکار در نائین منفی است، اظهار کرد: چون نائین شهری صنعتی است و کارخانه‌ای در آنجا مشغول فعالیت هستند که نیازمند نیروی کارند. به نظر من برخی فعالیت‌هایی که در این کارخانه‌ها انجام می‌شوند، می‌توانند دانش‌بنیان شوند.

وی با بیان این که طرح پویش دانشگاه آزاد، حمایت صنعت را برای دانشجویان فراهم می‌آورد، افزود: از طرف دیگر هم آموزش‌هایی که دانشجویان در دانشگاه می‌گذرانند متناسب با مهارت‌های مورد نیاز در صنایع است. به عبارت دیگر، دانشجو سه روز در دانشگاه آموزش می‌بیند و سه روز در خدمت صنعت است. یکی دیگر از اقدامات دانشگاه تلاش برای عملیاتی کردن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی است. 

بیاتی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است که دانشگاه در بطن صنعت ساخته شود. دانشجویان دوره‌های قبلی در بدو ورود در صنعت سردرگم بودند؛ اما امید می‌رود که با طرح پویش این مشکل برای فارغ‌التحصیلان اخیر دانشگاه برطرف شود.

گفتنی است، غبار دارای سه نوع معلق، ریزشی و جهشی است. بیاتی در زمینه  انواع غبار پژوهش کرده و دستگاه‌ها هم سال‌هاست که برای غبارهای نمکی حاشیه دریاچه ارومیه تست شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. غبار نمکی بسیار خطرناک است و از حاشیه دریاچه ارومیه به قزوین هم رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =