جذب نخستین پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از پذیرش و آغاز فعالیت های تحقیقاتی نخستین پژوهشگر دوره پسادکتری در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد با اشاره به ضرورت بهره‌گیری بهینه از توان علمی پژوهشگران و نخبگان در راستای پژوهش‌های تخصصی اظهار کرد: نخستین پژوهشگر پسادکتری در رشته  مهندسی مواد و متالورژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پذیرش و فعالیت تحقیقاتی خود را آغاز کرده است.

پایان پژوهش‌های نخستین پژوهشگر پسادکتری در دانشگاه آزاد شهرکرد

وی افزود: محمد صادقی فارغ التحصیل دکتریِ مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پژوهش پسا دکتری خود را بر اساس نیاز و حمایت مالی  بخش صنعت و تحت عنوان: «اثر نانو مواد بر بهبود خواص مکانیکی جوش آلیاژ آلومینیوم» با هدایت و راهنمایی حامد ثابت عضو هیأت علمی و دانشیار گروه مهندسی مواد دانشکده فنی و مهندسی این واحد دانشگاهی آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج یادآور شد: توسعه دانش و فناوری در کشور مستلزم سرمایه‌گذاری بر روی پژوهش و زیرساخت‌های آن به خصوص زیرساخت‌های انسانی حوزه پژوهش است. دوره ی پسا دکتری، فرصتی است برای عمق بخشی به فعالیتهای پژوهشی مقطع دکتری تخصصی، در این دوره که به مدت یک سال برگزار می شود و تا دو سال قابل تمدید است، پژوهشگر در حوزه های علمی مرتبط با موضوع رساله دکتری خود فعالیت های  مرزدانش را ادامه می دهد و از جمله شرایط ورود به دوره پسادکتری پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، داشتن مدرک دکتری تخصصی (Ph.D) است و از پایان دوره دکتری تخصصی نباید بیش از پنج سال گذشته باشد.

کلانتری خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با دارا بودن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی مناسب، فعالیت مراکز تحقیقاتی و سراهای نوآوری و همچنین حضور اعضای هیات علمی متخصص و سرآمد آمادگی جذب و پذیرش پژوهشگران پسا دکتری را در تمام رشته های فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پایه، علوم انسانی و علوم پزشکی دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1178256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =