کدام دانشگاه بیشترین سهم را از استادان پراستناد علوم انسانی دارد؟

بررسی استادان پراستناد علوم انسانی و اجتماعی نشان می‌دهد که دانشگاه تهران، دانشگاه عالمه طباطبایی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب دارای بیشترین تعداد پژوهشگر پراستناد در این حوزه‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضرورت بهره‌گیری از علوم انسانی و اجتماعی برای اداره جامعه و تربیت مدیران و رهبران بر هیچ کس پوشیده نیست. ایسکانیوز در مصاحبه با عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی به تشریح این دیدگاه پرداخت که تربیت رهبران جامعه، نیازمند علوم انسانی است.

فناوران با مشکل تامین قطعات به دلیل نوسانات ارزی مواجه هستند

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش سهم ۶ درصدی دانشگاه آزاد از پژوهشگران پراستناد علوم انسانی و اجتماعی به بیان سهم دانشگاه آزاد به تفکیک واحدهای دانشگاهی پرداخت. 

موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اخیرا با انتشار گزارشی پژوهشگران پر استناد حوزه علوم انسانی و اجتماعی در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) را معرفی کرده است. معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آن‌ها است.

بر اساس این گزارش، تعداد ۳۳۳ نفر پژوهشگر برتر در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و هنر معرفی شدند. این معرفی در ۱۶ حوزه­ موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر انجام شده است. این حوزه‌های موضوعی شامل حوزه چند رشته‌­ای، حوزه کسب و کار، مدیریت و حسابداری، علوم اجتماعی و علوم تربیتی، جامعه شناسی و علوم سیاسی، روان شناسی، علوم اقتصادی، زبان و زبانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات ها، حقوق، فلسفه، علوم جغرافیایی، علم اطلاعات و دانش شناسی و هنر و معماری است.

۲۹۴ نفر از این ۳۳۳ نفر، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم هستند که نشان‌دهنده سهم ۸۸ درصدی این وزارتخانه است. جدول زیر سهم نهادهای مختلف از جمله وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های خارج از کشور از پژوهشگران پراستناد علوم انسانی و اجتماعی را نشان می‌دهد؛ 

دانشگاه‌ها تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی و اجتماعی
وزارت علوم ۲۹۴
دانشگاه آزاد ۲۰
وزارت بهداشت ۹
دانشگاه‌های خارج از کشور ۲
سایر ۸

در ادامه سهم هر دانشگاه وزارت علوم از تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی و اجتماعی و هنر آمده است؛

دانشگاه تعداد پژوهشگران پراستناد علوم انسانی و اجتماعی
دانشگاه تهران ۳۸
دانشگاه علامه طباطبایی ۲۵
دانشگاه اصفهان، دانشگاه تربیت مدرس ۲۳
دانشگاه فردوسی مشهد ۲۰
دانشگاه شهید بهشتی ۱۶
دانشگاه خوارزمی ۱۳
دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه شیراز ۱۲
دانشگاه مازندران ۹
دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه پیام نور تهران ۸
دانشگاه ارومیه ۷

بر اساس این جدول، دانشگاه تهران، دانشگاه عالمه طباطبایی، دانشگاه اصفهان و دانشگاه تربیت مدرس به ترتیب دارای بیشترین تعداد پژوهشگر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1178829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =