افزایش ۲ برابری سقف تسهیلات/ مولدسازی املاک از ۱۴۰۲ آغاز می‌شود

صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۴۰۲ برنامه‌های تحولی برای رفاه حال بازنشستگان این صندوق دارد که مولدسازی املاک و تبدیل آنها به درآمد برای تامین معیشت بازنشستگان و افزایش ۲ برابری سقف تسهیلات ضروری افراد تحت پوشش مهمترین آنها است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یکی از رویکردها و راهبردهای اساسی صندوق بازنشستگی کمک به معیشت، رفاه و آسایش بازنشستگان کشوری است که در سال جاری برنامه‌های دیگری همچون توسعه فعالیت های اقتصادی، ایجاد مراکز سیاحتی، فرهنگی و ورزشی و پرداخت معوقات بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در دستور کار دارد.

احکام افزایش ۱۵ درصدی حقوق ۱۸۰ هزار بازنشسته پس از ۲۱ ماه صادر شد

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته و حدود یک میلیون وظیفه‌بگیر به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه‌ای در کشور فعالیت دارد که برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رفاهی و ورزشی تاکنون اقدامات اثربخشی را اجرایی کرده است.

۱۴۰۲ سال تغییرات در صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ سال اصلاحات و تغییرات در صندوق بازنشستگی است، گفت: برنامه ما کاهش مشکلات است و برای سال آینده با رویکرد تازه و اصلاحی برای خدمت به بازنشستگان گام برمی‌داریم.

نعمت‌الله ترکی با بیان اینکه بیش از ۹۲ درصد منابع صندوق را دولت تامین می‌کند، اظهارداشت: منابع کسور شاغلان در دنیا یکی از منابع مهم پایداری صندوق‌ها به‌شمار می‌رود و اتفاقا بیشترین تامین منابع از همین محل انجام می‌شود، اما در صندوق کشوری شرایط به‌گونه‌ای پیش رفته است که جمعیت شاغل به بازنشسته اصلا همخوانی ندارد و کمتر از یک شاغل، ۶ بازنشسته را پوشش می‌دهد که این وضعیت نه یک چالش که یک بحران است.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات باید شکل بگیرد و به‌ گونه‌ای اصلاح شود تا طی دهه‌های آینده همراه با یک برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسی تراز مثبت پس از سال‌ها ناترازی، شکل بگیرد.

ترکی تاکید کرد: ما این کار را از ابتدای سال ۱۴۰۲ در قالب یک برنامه جامع شروع می کنیم و هم در قالب برنامه هفتم و هم سایر قوانین آن را پیگیری خواهیم کرد تا اصلاحات ساختاری و قوانین و مقررات اتفاق افتد.

حدود ۲ میلیون بازنشسته و وظیفه‌بگیر تحت پوشش صندوق

صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان دومین صندوق بزرگ بیمه‌ای اکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته را تحت پوشش دارد که بازنشستگان و از کارافتادگان ۵۲ درصد افراد تحت پوشش این صندوق را شامل می‌شوند.

افراد بازنشسته و ازکارافتاده با بیش از یک میلیون و ۲۹۸ هزار نفر بیشترین افراد تحت پوشش این صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

همچنین افراد بازنشسته و شاغل متوفی با بیش از ۲۸۷ هزار نفر، وارث و وظیفه‌بگیر با آمار ۳۸۳ هزار و ۷۰۶ نفر و افراد کسورپرداز نیز با ۹۲۸ هزار و ۴۱۹ نفر مجموع مشمولان بهره‌مند از خدمات صندوق بازنشستگی کشور به شمار می‌روند.

آغاز مولدسازی املاک از سال ۱۴۰۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره فعالیت‌های این صندوق در سال ۱۴۰۲ گفت: رویکرد ما مولدسازی املاک و تبدیل آنها به ثروت و در نهایت کسب درآمد متعلق به همه بازنشستگان کشوری است.

آغاز مولدسازی املاک از سال ۱۴۰۲

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری درباره فعالیت‌های این صندوق در سال ۱۴۰۲ گفت: رویکرد ما مولدسازی املاک و تبدیل آنها به ثروت و در نهایت کسب درآمد متعلق به همه بازنشستگان کشوری است.

ترکی اظهار کرد: قرار است طرح مولدسازی در راستای کسب درآمد این صندوق برای کمک به وضعیت بازنشستگان از سال ۱۴۰۲ آغاز شود.

وی ادامه داد: در مجموع یکی از برنامه‌های عملیاتی این صندوق توسعه فعالیت‌های اقتصادی به عنوان یکی از اولویت‌های صندوق محسوب می‌شود.

ترکی معتقد است: یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار در بخش تامین منابع در صندوق بازنشستگی کشوری، بخش‌های اقتصادی است که در سال گذشته شاهد نابسامانی در این عرصه در همه شرکت‌های و موسسات اقتصادی بودیم.

وی اضافه کرد: امسال به خاطر رفع دغدغه‌ها تمام تلاش خود را در سطح درآمدی انجام خواهیم داد که یکی از برنامه‌های اجرایی بحث انجام ارزش‌گذاری دارایی‌های صندوق است که باید این کار صورت گیرد و ساماندهی در بخش نیروی انسانی شرکت‌ها صورت گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: همچنین دیگر برنامه اجرایی این صندوق تجمیع، ادغام، انحلال، توسعه و سرمایه‌گذاری در سال جاری است که برای ساماندهی این وضعیت یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری همپای برنامه هفتم در توسعه اقتصادی فعالیت خواهد داشت، اظهار داشت: این اقدامات در راستای تقویت فعالیت‌های اقتصادی و کمک به معیشت بازنشستگان با حفظ این سرمایه‌ها صورت می‌گیرد.

فعالیت حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در ۱۴ وزارتخانه و نهاد

حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی در ۱۴ وزارتخانه، نهاد ریاست جمهوری، قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی، سازمان‌های منحله، خویش فرما و سایر افراد شاغل مشغول به فعالیت بوده و هستند.

در میان این وزارتخانه‌ها، وزارت آموزش و پرورش ۶۲.۵۱ درصد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳.۰۴ درصد، وزارت جهاد کشاورزی ۴.۸۴ درصد، وزارت راه وشهرسازی چهار درصد، وزارت کشور ۲.۸۶ درصد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲.۲۴ درصد و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز ۲.۲۲ درصدحقوق‌بگیران دارند.

وزارت آموزش و پرورش با یک میلیون و ۱۹ هزار و ۷۶ نفر حقوق‌بگیر، بزرگترین دستگاه مشترک صندوق بازنشستگی کشوری است که ۶۲.۵۱ درصد جامعه حقوق‌بگیران این صندوق را تشکیل می‌دهند.

پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان صندوق بازنشستگی

ترکی به پرداخت سنوات گذشته بابت ۱۵ درصدی افزایش دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: به همین منظور با پیگیری‌های انجام شده، احکام آنها صادر شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: معوقات و مطالبات بازنشستگان دیگر دستگاه‌های اجرایی از این صندوق در دستور کار است تا با برنامه‌ریزی درست برای پرداخت این دیون اقدام شود.

صندوق بازنشستگی کشوری با پرداخت تسهیلات ضروری به ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ نفر از بازنشستگان تحت پوشش در هشت مرحله در سال گذشته برنامه‌ریزی جدی انجام داده است که در سال جاری سقف این تسهیلات را به ۲ برابر افزایش دهد.

سال گذشته سقف تسهیلات پرداختی این صندوق ۱۵ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد و اقساط ۳۶ ماهه بود که امسال طبق برنامه‌ریزی و ثبت نام انجام شده از ۶ تا ۲۸ اسفند سال گذشته، اقدامات برای پرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان انجام شده است.

ترکی درباره افزایش تسهیلات ضروری ویژه بازنشستگان افزود: پرداخت تسهیلات بانکی و افزایش ۱۰۰ درصدی میزان تسهیلات از دیگر برنامه‌های امسال این صندوق به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قول پیگیری افزایش میزان تسهیلات ضروری بازنشستگان را دادیم که این موضوع پس از پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۱ افزایش سهم ۲ برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ محقق شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری توسعه مراکز زیارتی و سیاحتی در سال گذشته را از دیگر اقدامات این صندوق عنوان کرد و گفت: ساماندهی مراکز گردشگری و سیاحتی را در سال جاری در برنامه داریم و حتی ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

ترکی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در چند نقطه مراکز تجمیعی سیاحتی برای بازنشستگان خواهیم داشت تا زمینه استفاده از مراکز مذهبی در داخل و خارج از کشور برای افراد تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری فراهم شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1179213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =