۲ ژنرال سودان برای مذاکره شرط گذاشتند

فرمانده ارتش سودان و فرمانده نیروهای واکنش سریع درباره شروط خود برای مذاکره و پایان بحران صحبت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان در مصاحبه با شبکه آمریکایی الحره گفت: نمی‌توان با محمد حمدان دقلو، فرمانده نیروهای واکنش سریع سر میز مذاکره نشست چراکه او رهبری یک شورش را برعهده دارد و باید این شورش پایان یابد. هیچ جایی برای این شبه نظامیان وجود ندارد مگر اینکه از طریق مذاکره برای چگونگی ادغام آن‌ها در داخل نیروهای مسلح آن را از بین برد. این شورشیان از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی استفاده می‌کنند. شورشیان نیرویی خارج از محله‌های مسکونی ندارند.

خارج شدن ۶۵ تبعه ایرانی از سودان

وی گفت: ارتش جنگ را در زمان بسیار کوتاهی قطعی کرد؛ اما برای حفظ زیرساخت و حمایت از غیرنظامیان و به خاطر مسؤولیت ملی تلاش می‌کند. ارتش کنترل تمام سودان به جز مناطق اندکی در دارفور را برعهده دارد که به زودی این مناطق نیز آزاد می‌شوند. تلاش‌ها برای ربط دادن ارتش و فرماندهی آن به نظام سابق دیوانه‌وار است و مردم گول آن را نمی‌خورند.

از سوی دیگر، حمیدتی توقف درگیری‌ها را شرط مذاکره با البرهان دانست.

وی در مصاحبه با بی بی سی گفت: ما خواهان نابودی سودان نیستیم. طرف مقابل مسؤولیت خشونت را برعهده دارد. من مشکل شخصی با البرهان ندارم. او مسؤولان حامی نظام سابق را وارد دولت می‌کند.

حمیدتی گفت: من برای تشکیل دولت غیرنظامی در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش می‌کنم. هدف من حمایت از کشور در برابر بقایای حکومتی است که ۳۰ سال پابرجا بود.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که از ۱۵ آوریل تعدادی از استان‌های سودان شاهد درگیری‌های گسترده میان ارتش و نیروهای واکنش سریع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =