سازمان ملل نسبت به خطر فرار بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سودان هشدار داد

سازمان ملل نسبت به خطر فرار بیش از ۸۰۰ هزار نفر در پی درگیری‌های مسلحانه اخیر در سودان هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از آناتولی، سازمان ملل هشدار داده است که ممکن است بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سودان به دلیل درگیری های مسلحانه فرار کنند.

«فیلیپو گراندی»، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز گذشته -دوشنبه- در حساب کاربری توییتر نوشت: «کمیساریای امور پناهندگان، دولت‌ها و شرکا برای احتمال فرار بیش از ۸۰۰ هزار نفر از سودان به کشورهای همسایه آماده هستند».

آخرین تحولات اوکراین| ابراز نگرانی سازمان ملل از انتقال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین/ روسیه هیچ امتیاز یک جانبه‌ای به آمریکا نخواهد داد

وی گفت: « امیدوارم کار به اینجا نکشد و ارقام به این حد نرسد، اما اگر خشونت متوقف نشود، شاهد خواهیم بود که افراد بیشتری برای حفظ امنیت خود مجبور به فرار از سودان خواهند شد».

سازمان ملل جمعه گذشته از فرار بیش از ۵۰ هزار نفر از سودان خبر داد که بیشتر آنها پناهندگان کشورهای دیگر بوده‌اند و در پی تشدید خشونت ها در اواسط آوریل  در جست و جوی مکانی امن فرار کرده‌اند.

 این افراد از سودان به مصر، چاد، جمهوری سودان جنوبی، اتیوپی و جمهوری آفریقای مرکزی رفته‌اند. این درگیری همچنین باعث تخلیه اتباع خارجی از تمام نقاط سودان شده است.

بر اساس اطلاعات سازمان ملل، سودان میزبان یک میلیون و ۳۰۰ هزار پناهجو بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1179756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =