افزایشی اقبال عمومی به دانشگاه آزاد ماحصل برنامه‌ریزی و عملکرد صحیح است

جلسه هیات رئیسه و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به ریاست معصومه طباطبائی برگزار و در خصوص تحولات صورت گرفته در حوزه‌های سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تبادل نظر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه طباطبایی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست مشترک با اعضای هیئت رئیسه و معاونان آموزشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به صورت حضوری و مجازی (برخط) به میزبانی واحد سمنان و در سالن جلسات حوزه ریاست این واحد تشکیل شد.

اقتدار نسل آینده ساز ایران در گرو حفظ منزلت معلم است

معصومه طباطبائی ضمن تبریک روز معلم، از اضافه شدن مقطع دکتری رشته شیمی دارویی در واحد شاهرود خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری با اخذ مجوز از وزارت علوم تعدادی از رشته‌ها تحصیلی در مقاطع تحصیلات تکمیلی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ به بعد شاهد افزایش جمعیت دانشجویی هستیم تصریح کرد: روند رو به رشد پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهنده اقبال عمومی به سمت این دانشگاه است.

 طباطبایی خاطر نشان کرد: اگر با برنامه‌ریزی درست عملکردها را تقویت کنیم می توانیم شاهد رشد بیشتر جمعیت دانشجویی در این دانشگاه باشیم.

 رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در بحث پذیرش و تحصیل دانشجویان، اگر استقبال و بدرقه درستی انجام پذیرد و در طول تحصیل خدمات مناسبی ارائه شود، میهمانان ما که دانشجویان هستند با رضایت قابل قبولی این دانشگاه را ترک میکنند.

وی رعایت قوانین و مقررات آموزشی در جریان تحصیل تا فرآیند فارغ التحصیلی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بررسی و رفع مشکلات و مغایرت‌های احتمالی موجود در پرونده و روند تحصیلی دانشجو باید در ابتدای سنوات تحصیلی مطابق با بخشنامه ها و آیین نامه دانشگاه محقق شود.

 طباطبایی با اشاره به اینکه امکانات فاخر دانشگاه آزاد اسلامی حاصل تلاش کارکنان این دانشگاه و همراهی و حمایت مردم است گفت: با توجه به روند رو به رشد بازنشستگی و کم شدن تعداد کارکنان، و به منظور کاهش هزینه‌ها و مدیریت زمان دانشگاه آزاد اسلامی ناگزیر باید به سمت سامانه‌ای و الکترونیکی شدن خدمات حرکت کند.

این مقام مسئول حفظ کیان دانشگاه را از مسئولیت‌های مهم امروز برشمرد و افزود: راه اندازی "سامانه استعلام" برای تایید مدارک دانشگاه آزاد اسلامی از جمله اقدامات پیشگیرانه‌ای محسوب میشود که در ایجاد امنیت و سلامت صدور مدارک این دانشگاه موثر بوده است.

دکتر محمد رضا اله قلی قصری، مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاداسلامی، دستیابی به یک دانشگاه الکترونیکی را بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: صدور الکترونیکی مدرک تحصیلی و ریز نمرات از طرح های آینده و در دست اقدام دانشگاه است.

وی با تاکید بر نظارت دقیق معاونین آموزشی و مهارتی بر روند انجام حسابرسی مدارک خام بلاتکلیف در واحدهای دانشگاهی  تصریح کرد: مدارک خام جزو اوراق بهادار دانشگاه محسوب می شود وفرایند حسابرسی باید در واحدهای دانشگاهی با فوریت و دقت عمل بیشتری محقق گردد.

در این جلسه حکم ریاست مهدی منصوری بر منصب دانشگاه آزاداسلامی استان سمنان که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود، توسط معصومه طباطبائی، رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، تسلیم وی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1179869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =