کمیته هماهنگی عفاف و حجاب در دانشگاه‌های استان البرز برگزار شد

با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان البرز، کمیته هماهنگی عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و مقام معلم و استاد گفت: به قول استاد شهید مطهری، هر مصلحی اول  باید صالح باشد تا بتواند مصلح باشد. در دانشگاه باید در موضوع عفاف و حجاب  دقت لازم داشته تا هرکسی نتواند در این زمینه به صورت سلیقه ای عمل کند بنابراین در شیوه برخورد، نحوه برخورد، الفاظ و کلماتی که به کار می بریم باید دقت شود. در این زمینه باید افراد آموزش لازم را ببینند.

کلانتری عنوان کرد: با همکاری دفتر نهاد رهبری و حوزه فرهنگی و مسئولین اجرایی دستورالعمل اجرایی عفاف و حجاب  در حوزه ستادی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده  به نحوی که  تمامی قسمت های دانشگاه باید در این زمینه فعالیت لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز افزود: دستور العمل گسترش فضای انقلابی نیز در دانشگاه تدوین شده و به زودی در تمامی واحد های دانشگاه آزاد اسلامی اجرایی خواهد شد و انجام کارهای فرهنگی هزینه نخواهد بود بلکه سرمایه گذاری محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین امیر ابراهیم زاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های  استان البرز نیز در این نشست گفت: همانطور که در آیات شریفه نقل شده است اولین معلم در آموزه های قرآنی خود خداوند است و بعد از خداوند منان انبیاء الهی هستند. اولیاء و اوصیاء و در زمره این اولیاء و اوصیاء معلمین هستند که با علم و معنویت خودشان در صدد اصلاح جامعه بر می آیند.

وی افزود: از آیات الهی این طور برداشت می شود که تزکیه و معنویت بر تعلیم مقدم است.

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: علم نوری است که خدای متعال در دلی قرار می دهد که آنرا دوست دارد. لذا انسان زمانی به قله های علمی خواهد رسید که این علم همراه با تزکیه باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: اساتید در دانشگاه سنت خوب شاگرد پروری را الگوی خودشان قرار داده اند. استاد با رفتار و کردار و متانتش شاگرد را پرورش می دهد. در همین راستا یکی از وظایفی که ما داریم صیانت از سلامت شاگردان است. سلامت معنوی و بهداشت روانی این عزیزان که درآینده می خواهند جامعه را اداره کنند.

به گفته مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مقوله عفاف و حجاب یکی از رسالت های ماست و در مسیری قرار گرفتیم و در این مسیر سعه صدر بیشتری داشته باشیم.

 محمدجواد کاظمینی نیز در این نشست با اشاره به شعار سال جدید و نامگذاری ان از سوی مقام معظم رهبری بیان داشت: تولید و تورم ارتباط مستقیم با حوزه کار و کار گری دارد و با حمایتی که چه به لحاظ علمی، پشتیبانی و چه به لحاظ حمایت های دیگر شاهد شکوفا شدن کار و تلاش و تولید در کشور باشیم و نقش معلمان در این زمینه بسیار ارزنده است و می توانند با راهنمایی ها و برنامه ریزی ها و افکار ارزشمندی و قدرت ترویجی که در بین آحاد مردم به خصوص دانشجویان دارند، مقدمات افزایش تولید و مهار تورم را فراهم می کنند.

وی گفت : یکی از مسائلی که الان خیلی مورد توجه دشمن است وارونه جلوه دادن حقایق است. ریشه این وارونگی به عدم سازش در راستای پیشرفت بر می گردد و خیلی از کشورها از طریق سازش سعی می کنند به پیشرفت برسند ولی در انقلاب اسلامی و کشورمان معتقدیم که باید مقاومت کنیم تا پیشرفت حاصل شود. این عصاره ی سند فرادستی بیانیه گام دوم انقلاب است.

کاظمینی در خصوص اجرای عفاف و حجاب در جامعه گفت: اینکه فضای دانشگاه بخواهد فضای اشاعه برهنگی و بی حجابی باشد قابل پذیرش نیست  و شیوه نامه اجرایی حوزه عفاف و حجاب دانشگاه آزاد اسلامی استان طرح جامع و خوبی است که استفاده آن در سایر دانشگاه ها بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: در حوزه حجاب و عفاف در دانشگاه ها به خصوص در بحث های فرهنگی از این شیوه نامه به عنوان معیار و ملاک استفاده می کنیم و اقدامات و کارهای که انجام شده را بتوانیم ارزیابی کنیم و نتیجه اش را بگیریم. در حوزه فرهنگی اگر قدمی برداریم شاید اثراتش بلند مدت باشد و در کوتاه مدت نتوانیم نتیجه بگیریم ولی قطعا اثر گذار خواهد بود.

در ادامه  نمایندگان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هر یک به بیان دیدگاه ها، نظرات و کار ها ی انجام شده در مراکز خود پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1180026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =