دانشگاه آزاد اسلامی متولی ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به شیوه دانش بنیان شد

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متولی ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به شیوه دانش بنیان شد که از این طریق می توانیم نیاز مسکن همه کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد را تامین کنیم.

 به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت روز استاد با حضور محمد قربانی گلشن آباد معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تهران غرب با حضور جمع کثیری از استادان این دانشگاه برگزار و از اساتید برتر تقدیر شد.

کمیته هماهنگی عفاف و حجاب در دانشگاه‌های استان البرز برگزار شد

قربانی معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی در حضور جمع مسئولین و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و با تشکر از اقدامات موثر دکتر نریمانی راد رئیس واحد تهران غرب، روز معلم را به اساتید گرانقدر این واحد تبریک گفت. وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه تعداد قریب به ۳۰ هزار استاد حق التدریس با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می کنند از ارتقاء نوع همکاری اساتید حق التدریس به عضو هیئت علمی وابسته بر اساس چارچوب روشمند، ملاحضات و نیاز های واحد های دانشگاهی  خبر داد. دکتر قربانی در ادامه گفت: آیین نامه اجرایی آن تدوین و در مراحل بررسی نهایی و تصویب در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد است. به این ترتیب این عزیزان به مثابه اعضای هیئت علمی وابسته دانشگاه از امتیازات لازم در آیین نامه مذکور برخوردار خواهند شد. وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات کلان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رشد درآمدهای غیر شهریه ای بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در حال تأسیس چند نیروگاه هسته ای و خورشیدی و مشارکت فعال در صنعت پتروشیمی و نفت می باشد. قربانی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با ورود به حوزه صنعت در حال قطب صنعتی شدن می باشد و از دیگر مشارکتهای چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی در جهت رفع نیازهای اقتصادی کشور می توان به اقدامات موثر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان در تولید بذر و رفع نیاز حوزه کشاورزی از واردات بذر برشمرد.

وی با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در تصویب مواردی که منجر به اعتلا و افزایش درآمد دانشگاه آزاد اسلامی می شود بیان کرد: امسال برای اولین بار در قانون بودجه ۱۴۰۲ تخصیص وام دانشجویی به دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، توسط نظام بانکی تصویب شد. معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: از دیگر مصوبات مجلس اختصاص بودجه دولت برای یارانه تغذیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

قربانی گفت: تعداد دانشجویان غیر ایرانی از ۵ هزار نفر به ۶۰ هزار نفر افزایش یافته و برنامه های توسعه ای بسیاری در جهت جذب دانشجویان غیر ایرانی داریم. معاون امور مجلس و ارتباط اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان ظرفیت ها، امکانات علمی و فضای آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: هم اکنون این آمادگی را داریم تا در کنار وزارت آموزش و پرورش به رفع نیازهای آموزشی کشور در مقاطع ابتدایی و دبیرستان اقدام کنیم و تعداد دانش آموزان سما را از ۱۵۰ هزار نفر به چندین برابر افزایش دهیم. وی در ادامه افزود با توجه به اینکه در سالهای پیش رو تعداد ۴۰۰ هزار معلم آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد، دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل دارد تربیت معلم مورد نیاز آموزش و پرورش را در برنامه های خود قرار دهد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی به لزوم رسیدگی به وضعیت معیشت کارکنان و اساتید هیات علمی دانشگاه تاکید کرد و گفت: به یاری خدا در هفته آینده افزایش قابل ملاحظه حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی بررسی و تصویب خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده دانشگاه با وزارت مسکن گفت: دانشگاه آزاد اسلامی متولی ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی به شیوه دانش بنیان شد که از این طریق می توانیم نیاز مسکن همه کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد را تامین کنیم.

 شایان ذکر است مراسم گرامیداشت روز استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با تقدیر از اساتید برتر پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =