مصرف روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در ۴۵ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدایی سال ۱۴۰۲ روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بود که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی در برنامه صف اول با اشاره به وضعیت مصرف سوخت در کشور عنوان کرد: متوسط مصرف بنزین در فروردین امسال روزانه ۱۰۹ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۴ درصد بیشتر شده است.

مقابله با قاچاق بنزین با کاهش سهمیه دوم بنزین کارت سوخت شخصی

وی ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در ۴۵ روز ابتدای سال ۱۴۰۲ نیز ۱۱۰ میلیون لیتر بود که ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.

نژادعلی افزود: مصرف گازوئیل در فروردین امسال ۹۹ میلیون لیتر در روز بود که تقریبا معادل مدت مشابه سال گذشته است ولی در ۴۵ روز ابتدای سال ۱۴۰۲ میانگین مصرف گازوئیل ۱۰۲ میلیون لیتر بوده است و نسبت به مدت مشابه ۱۴۰۱ حدود ۲.۷ درصد بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش گفت: مصرف سی‌ان‌جی در سال گذشته ۲۳.۵ میلیون متر مکعب در روز بوده است اما در سال جاری این عدد به ۲۴ میلیون متر مکعب افزایش یافته است. البته امکان افزایش مصرف به ۳۵ میلیون متر مکعب نیز وجود دارد که می‌تواند به میزان ۱۱ میلیون لیتر در روز در مصرف بنزین کشور صرفه‌جویی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =