واکنش کنعانی به مواضع دولت‌های اروپایی درباره اعدام حبیب الله فرج الله چعب

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها نه تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت به شمار می‌آید، بلکه موجب تشویق و ترویج پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به مواضع مداخله جویانه برخی دولت‌های اروپایی متعاقب اعدام سرکرده یک گروهک تروریستی اظهار داشت: جای تأسف بسیار است که برخی دولت‌های اروپایی به جای مقابله با تروریست‌هایی که جان مردم بیگناه را هدف قرار داده و آشکارا به جنایت خود افتخار می‌کنند، در اقدامی غیرقابل توجیه و مغایر با ارزش‌های بنیادین حقوق بشر از آنها حمایت می‌کنند.

کنعانی: جبهه مقاومت، متحدتر و قویتر از هر زمان دیگری است

کنعانی افزود: «حبیب الله فرج الله چعب» ملقب به حبیب اسیود به عنوان سرکرده یک گروهک تروریستی و مسئول طراحی و اجرای عملیات‌های جنایتکارانه متعدد نظیر حمله تروریستی بزدلانه در ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در شهر اهواز که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از شهروندان مظلوم و بی‌گناه از جمله زنان و کودکان گردید، فهرست سیاهی از خشونت، ترور و کشتار مردان، زنان و کودکان بی‌گناه را در کارنامه خود داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: این‌گونه مواضع حمایتی غرب از تروریست‌ها نه تنها تلاشی برای جلوگیری از اجرای عدالت به شمار می‌آید، بلکه عملاً موجب تشویق و نیز ترویج پدیده شوم تروریسم در سراسر جهان خواهد بود.

کنعانی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در مسیر مقابله با تروریسم و اجرای عدالت در قبال تروریست‌ها مصمم است و از حقوق ملت ایران و تأمین امنیت آنان کوتاه نخواهد آمد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن تقبیح رویکرد مخرب ناقضان حقوق بشر تاکید کرد: مدعیان اروپایی اگر عزم و اراده جدی برای مقابله با تروریسم در اشکال مختلف آن ندارند، حداقل با مواضع حمایتی خود از تروریست‌ها، تشدید کننده رنج‌های خانواده‌های قربانیان نباشند.

کد خبر: 1180508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =