برتری ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا

نتایج یک نظرسنجی حاکی از پیشتازی رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای‌بی‌سی روز گذشته -یکشنبه- نشان داد که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در رقابت های انتخاباتی این کشور با اختلاف ۷ امتیازی از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور کنونی پیشی دارد. 

ترامپ: اگر رئیس‌جمهور شوم، آمریکا را از چین بی‌نیاز می‌کنم

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ترامپ ۴۹ درصد و بایدن ۴۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

۴۴ درصد از آمریکایی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی  اعلام کردند که حتما یا احتمالا به ترامپ رأی خواهند داد این در حالی است که تنها ۳۸ درصد چنین دیدگاهی را درباره بایدن داشتند و ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان نیز گفتند که هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نکرده‌اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، محبوبیت بایدن از ۴۲ درصد در ماه فوریه به ۳۶ درصد در ماه جاری کاهش یافته است.

واشنگتن پست نوشت که کمپین انتخاب مجدد بایدن در حال حاضر تلاش می‌کند تا افکار رای‌دهندگان را از تمرکز بر شخص او منحرف و در مقابل،  انتخابات سراسری سال ۲۰۲۴ را به یک گزینه تبدیل کند، نه یک همه‌پرسی.

این در حالی است که از نظر تیزهوشی، ۹۴ درصد از جمهوری‌خواهان، ۶۹ درصد از مستقل‌ها و حتی ۲۱ درصد از دموکرات‌ها معتقد هستند که بایدن فاقد تیزبینی و ذهن فعال برای رئیس‌جمهور شدن است.

بر اساس این نظرسنجی، ۵۸ درصد از حامیان دموکرات‌ها خواستار معرفی فرد دیگری غیر از بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1180632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =