آزمون ارتقا به دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق واگذار شد + جزئیات

مشاور اجرائی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی از واگذاری آزمون های ارتقاء دستیاران پزشکی و گواهینامه و دانشنامه رشته های تخصصی بالینی به کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن عباسی به عنوان مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی گفت: شورای آموزش پزشکی و تخصصی در جدیدترین مصوبه خود در مورد آزمون‌های ارتقا، گواهینامه و دانشنامه پزشکی تصمیم گرفت.

تدوین و اجرای آیین‌نامه مهارت آموزی برای همه رشته‌های علوم پزشکی

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای آموزش پزشکی و تخصصی از سال ۱۴۰۳ آزمون ارتقا دستیاران پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی واگذار می‌شود.

عباسی اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی نحوه برگزاری آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی در دانشگاه‌های کلان مناطق در هر سال از سوی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی به دانشگاه‌های تربیت کننده دستیار ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت متمرکز توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد. همچنین مقرر شده است آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه رشته‌های تخصصی بالینی به صورت جدا از هم و با فاصله زمانی و به صورت یکپارچه و سراسری یا ملی برگزار شود.

مشاور اجرایی دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تاکید کرد: براساس تبصره این مصوبه از چهل و سومین دوره آزمون ارتقا رشته‌های تخصصی بالینی و از سال ۱۴۰۳ به بعد اجرا خواهد شد.

وی درباره اصلاح آئین‌نامه اعطای مدرک فوق تخصصی و تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) به اعضای هیأت علمی اظهار داشت: این موضوع مصوب نود و پنجمین نشست شورا بوده است که مقرر شد در چهار بند اصلاح شود. چهار به شرح زیر است:

۱. تأیید هیئت ممیزه دانشگاه صرفاً ناظر به تأیید سوابق آموزشی نبوده و کلیه صلاحیت‌های عمومی و موافقت دانشگاه با اعطای مدرک و بررسی کامل مدرک طبق آئین‌نامه مربوطه را در بر می‌گیرد. بدیهی است تأیید نهایی افراد واجد شرایط مطابق آئین‌نامه برعهده کمیته منتخب شورای آموزش پزشکی و تخصصی است.

۲. در خصوص رشته‌هایی که برنامه آموزشی مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی در سال‌های گذشته را دارا هستند صرفاً تا پایان شهریور ۱۴۰۲ فرصت درخواست برای اعطا مدرک را خواهند داشت و پس از آن هیچ گونه درخواستی پذیرفته و بررسی نخواهد شد.

۳. این آئین‌نامه تا پایان سال ۱۴۰۱ و برای پرونده‌هایی که تاکنون به این دبیرخانه ارسال شده اعتبار دارد و بعد از آن ملغی می‌شود و موارد استثنایی در کمیسیون منتخب هفت نفر انجام خواهد شد.

۴. از زمان این اصلاحیه و به بعد در مورد رشته‌هایی که رشته فوق تخصصی و یا دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) آنها بیش از ۱۰ سال در دانشگاه علوم پزشکی سابقه اجرا دارد شرط بند ب ذیل شماره ۳ از شرایط اختصاصی این آئین‌نامه از فعالیت در رشته مادر به فعالیت در تربیت دوره تکمیلی تخصصی و یا رشته تخصصی تغییر می‌یابد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1180700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =