شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد کمتر از تورم افزایش می‌یابد

رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در چند سال اخیر با وجود تورم جامعه، افزایش شهریه متناسب با تورم نداشتیم چون دانشجویان و اولیای آنان توان پرداخت هزینه های سنگین را ندارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم گرامیداشت مقام استاد با حضور علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی، محمدجواد فرهنگ مشاور و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، حجت الاسلام حسینی مطلق مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمعی از مسئولان در واحد مشهد برگزار شد.

جزئیات افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

علی سروری مجد در این مراسم با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و تبریک هفته معلم گفت: از روزی که به عنوان دانشجو پا به دانشگاه گذاشتیم اهداف مادی برای ما مطرح نبوده و اوج لذت ما در تربیت و آموزش دانشجویان متعهد بوده است، بنابراین مسیر ما کاملاً متفاوت از سایر اقشار مردم است. مسیر معلم و کلاس درس آنقدر متعالی و ارزشمند است که با معیارهای مادی قابل مقایسه نیست.

وی با تأکید بر انتقال اهداف و آرمانهای مقدس دانشگاه به اساتید جدیدالاستخدام افزود: دانشگاه از باب کرامت انسانی رسالتی دارد. در چند سال اخیر با وجود تورم جامعه، افزایش شهریه متناسب با تورم نداشتیم چون دانشجویان و اولیای آنان توان پرداخت هزینه های سنگین را ندارند.

سروری مجد با بیان اینکه شهریه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کمتر از شهریه مدارس غیرانتفاعی است، تصریح کرد: در این شرایط دانشگاه توانسته است هم افزایش دانشجو داشته باشد و هم افزایش قابل توجه شهریه نداشته باشد، از طرفی افزایش حقوق اساتید و کارکنان همواره مدنظر مدیریت دانشگاه بوده است.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه غیر دولتی است، بنابراین به ناچار باید درآمدهای غیرشهریه ای خود را افزایش دهد. این کار از چند سال گذشته خصوصاً در حوزه دانش بنیان شروع شده و در این راستا نیازمند همفکری و همدلی همه اساتید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اساساً تعطیلی برای مدیران ارشد دانشگاه معنا ندارد، چون یک کار شبانه روزی است. همدلی، انسجام و هم افزایی که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، مثال‌زدنی است.

سروری مجد به مسکن کارکنان و اساتید اشاره و تصریح کرد: موضوع مسکن بیش از یک سال است که با رایزنی با وزارت مسکن و شهرسازی شروع شده و در نهایت منجر به تفاهم نامه ای با این وزارتخانه شد و امیدواریم با پیگیری استان ها و تغییر کاربری زمین ها این موضوع به نتیجه برسد.

وی از تصویب افزایش حقوق سال جاری دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هیأت رئیسه خبر داد و افزود: این موضوع پس از تصویب در هیأت امنای مرکزی دانشگاه از ابتدای سال جاری اجرایی خواهد شد. به صورت میانگین در سال گذشته بیش از ۳۱ درصد افزایش حقوق داشته ایم، اما در شهریه افزایش زیادی نداشته ایم.

 مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به درآمدهای غیر شهریه ای تأکید کرد: در موضوع درآمدهای غیر شهریه ای باید به سمت دانش‌بنیان‌ها حرکت کنیم. اگر در این زمینه خوب تلاش کنیم، هم استادان کار تخصصی می کنند و هم درآمد دانشگاه افزایش می‌یابد.

سروری مجد با تأکید بر توسعه طرح پویش در واحدهای دانشگاهی افزود: ظرفیت های صنعتی بسیار خوبی در استان های کشور وجود دارد که این ظرفیت ها باید توسعه یابد و دانشجویان ما به امر اشتغال نزدیک تر شوند تا بعد از فارغ التحصیلی نیز دغدغه اشتغال نداشته باشند، این بزرگ‌ترین دستاورد دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه در حاشیه اجلاس سراسری رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که به زودی برگزار خواهد شد، خبر داد.

مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان های دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری، گفت: متأسفانه هنوز نتوانستیم جایگاه واقعی شهید مطهری را به درستی تبیین کنیم.

در پایان این مراسم از 10 استاد برگزیده علمی سال 1401 دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1180708

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =