ارمنستان:  پیشرفتی در مذاکرات با باکو حاصل نشده است

مقام ارشد شورای امنیت ارمنستان گفت، نشست وزیران امور خارجه دولت‌های ایروان و باکو که در اواخر ماه مه جاری در مسکو برگزار می‌شود، قرار است ادامه‌دهنده مذاکراتی باشد که دو طرف اوایل این ماه در آمریکا داشتند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان امروز سه‌شنبه گفت، نشستی که بین آرارات میرزویان و جیحون بایراموف، وزرای امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در اواخر ماه مه در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد، در ادامه مذاکراتی است که دو طرف در ابتدای این ماه در آمریکا داشتند.

ترکیه: حریم‌ هوایی ما به روی ارمنستان بسته است

گریگوریان بیان داشت: همه مسائل قبلی مرتبط با توافق صلح ادامه خواهند داشت چون مسائلی که مورد بحث قرار گرفتند به خوبی شناخته شده هستند.

به گفته گریگوریان، ایروان و باکو در جریان مذاکرات خودشان در آمریکا پیشرفت چشمگیری حاصل نکردند.

او بیان کرد: ما در قبال مسائل اصلی مذاکرات یعنی تعریف اراضی حاکمیتی ارمنستان به میزان ۲۹۸۰۰ کیلومتر مربع، ایجاد مکانیسم بین‌المللی "باکو-استپاناکرت" و ارائه تضمین‌های بین‌المللی پیشرفتی حاصل نکردیم.

گریگوریان همچنین بیان کرد، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان  و الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان، به زودی دیداری مجدد با یکدیگر خواهند داشت.

او  اظهار کرد: "پاشینیان و علی‌اف در تاریخ ۱۴ مه با یکدیگر دیدار خواهند کرد و نشست بعدی آنها در شهر کیشینف مولداوی خواهد بود. امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و اولاف شولتس، صدر اعظم‌ آلمان هم در این نشست شرکت خواهند داشت."

انتهای پیام/

کد خبر: 1180845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =