صنعت در ایران از استانداردهای جهانی عقب است

مدیر بازاریابی یک شرکت دانش‌بنیان معتقد است که صنعت در ایران رقابتی نیست و از استانداردهای جهانی عقب است.

محمد پرویزنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت این است که فضای اکادمیک در ایران از صنعت فعلی کشور دور است، اظهار کرد: دور بودن دانشگاه از شرایط روز صنعت، سبب می‌شود که همه منابع علمی مورد استفاده ما در زمینه کابل‌های فیبر نوری و مسی، خارجی باشند.

اجبار به فروش ایده دانشجویی به علت پیچیدگی بازار

مدیر بازاریابی یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به این که کشور ما فاصله زیادی تا تعیین استاندارد در حوزه کابل‌های فیبر نوری و مسی دارد، افزود: ما در ابتدا واردکننده تجهیزاتی در زمینه تولید انواع کابل‌های فیبر نوری و مسی در صنعت ارتباطات و مخابرات بودیم. در چهار سال اخیر سعی کردیم محصولاتی که وارد می‌کردیم را خودمان تولید کنیم. متاسفانه جای دانشگاه در این مسیر و کمک به ما خالی بود.

وی با تصریح بر این که دانشگاه‌ها در ارتباط با صنعت کم‌کار نه، بلکه بیکارند، گفت: خریداری ماشین‌آلات برای تولید کابل همزمان شد با پاندمی کرونا و شرکت‌های خارجی برای نصب آن‌ها نیامدند. به همین دلیل، مجبور شدیم خودمان نصب را انجام دهیم. در این مسیر هیچ کمکی از سوی دانشگاه نداشتیم.

صنعت در ایران از استانداردهای جهانی عقب است

پرویز نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: صنعت در ایران رقابتی نیست و از استانداردهای جهانی عقب است. در صنایعی که می‌توانیم رقابت کنیم، این ارتباط به درستی برقرار شده است؛ اما در برخی دیگر از صنایع مانند خودروسازی نسبت به استانداردهای روز دنیا عقب هستیم. در این راستا، لازم است که دانشگاه‌ها به روز شوند و نیاز حقیقی جامعه را شناسایی کنند.

مدیر بازاریابی یک شرکت دانش‌بنیان با بیان این که اگر صنعت به روز باشد و محصول بتواند رقابت کند، مشکلی برای تجاری‌سازی وجود نخواهد داشت، اظهار کرد: محصول باید قابلیت صادرات داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد، بخش زیادی از مشکلات تجاری‌سازی حل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =