تفکیک فعالیت‌های دانشگاه آزاد استان تهران از واحدهای دانشگاهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان به لحاظ دارا بودن مناسبت‌های خاص و پیچیدگی‌های اداری، با اداره واحد دانشگاهی متفاوت است، ضرورت دارد امور آموزشی به‌صورت جداگانه پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر طهرانچی برگزار شد. جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در ابتدای این مراسم گفت: تهران به تنهایی به اندازه چند استان می‌تواند اقدامات علمی و پژوهشی را انجام دهد به همین دلیل دکتر محمدی به‌عنوان ریاست دانشگاه آزاد استان تهران انتخاب شد.

سرپرستان ۴ واحد دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شدند

طهرانچی تشریح کرد: استان تهران به لحاظ دارا بودن مناسبت‌های خاص و پیچیدگی‌های اداری، با اداره واحد دانشگاهی متفاوت است و حدود یک سوم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این استان تحصیل می‌کنند به همین دلیل ضروری بود که امور آموزشی بصورت جداگانه پیگیری شود.

وی افزود: به دلیل حجم بالای امور پژوهشی و آموزشی در دوره جدید، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران را از واحد تهران مرکزی منفک کردیم تا رئیس استان امور آموزشی و سیاست‌های کلان واحدها را در پیش گیرد.

در ادامه مراسم، قاسمی پیربلوطی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با تقدیر و تشکر از زحمات محمود آقامیری رییس سابق دانشگاه آزاد استان تهران گفت: آقامیری با دید باز و مدیریت یکپارچه همواره همراه و پشتیبان واحدهای دانشگاهی بود.

به گفته وی، امروزه دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان ورود به کنکور سراسری بوده که این موفقیت مرهون تلاش مدیران لایقی چون آقامیری است.

محمودرضا آقامیری رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و رییس فعلی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این مراسم ضمن تشکر از محبت و لطف مدیران دانشگاه آزاد استان تهران گفت: سعی کردم سرمایه دانشگاه را به عنوان حق‌الناس حفظ کنم و سرمایه‌ها را در راستای مولدسازی سوق دهیم.

وی ادامه داد: با تلاش بخش حقوقی خیل زیادی از اموال و املاک دانشگاه احیا شد همچنین برای انتخاب مدیران دانشگاهی تلاش بر این بود از بدنه و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد انتخاب شوند.

آقامیری افزود: جلساتی که در وزارت علوم شکل می‌گیرد تلاش و روحیه جهادی دکتر طهرانچی مشهود است و برخی اعضا فکر می‌کنند پایه‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی دکتر طهرانچی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پژوهش و فناوری جهش دارد، تشریح کرد: انتخاب جواد محمدی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران بسیار عالمانه و مدبرانه بود که با شخصیت علمی و پژوهشی که در مدیریت خود داشته قطعا روش جدیدی در اداره استان تهران پیاده خواهد کرد.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران یک فرصت است که امیدوارم برای ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اتفاقات مبارکی رقم بخورد.

در ادامه مراسم جواد محمدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاکید بر اهمیت نهاد علم و دانش در سیاست‌های کلان کشور گفت: اغتشاشات در سال‌های ۷۸، ۸۸ و حتی سالهای اخیر دانشگاه و نهاد علم را هدف گرفت و ما به عنوان مدیران دانشگاهی باید تامل کنیم که چرا هدف دشمن ضربه به نهاد علم و فناوری است.

محمدی در ادامه تشریح کرد: باید در مدیریت آموزش و پژوهش اولویت بندی کرد و مباحث بنیادی را در اولویت سیاست‌ها قرار داد. دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در مباحث اقتصادی اجتماعی و فرهنگی نقش آفرینی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در پایان گفت: باید از تمام ظرفیت‌های علوم انسانی در مدیریت استفاده کرد گاهی ایده‌های یک دانشجو و تکنسین، می‌تواند پروژه‌های کلان صنعتی را پیش ببرد و چالش‌های این بخش را احصا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1181629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =