کتاب «تشریح عملکرد دستگاه شنوایی تعادلی» منتشر شد

کتاب تشریح عملکرد دستگاه شنوایی تعادلی توسط دکتر مصطفی اشرفی‌اوصالو عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و با همکاری نازنین ذوالفقاری و آرتین اشرفی روانه بازار نشر شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مصطفی اشرفی اوصالو عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل درخصوص نگارش کتاب خود گفت: سیستم شنوایی تعادلی یک ساختار بیومکانیکال با کارکرد دقیق فیزیولوژیکی در ابعادی مینیاتوری، یک گیرنده‌ی حسی قوی و قدیمی می‌باشد و از نظر تکاملی برای بقای حیات فردی و نسلی بسیار مهم است.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل ادامه داد: گوش از اعضای اصلی حواس ویژه بوده که نیاز است دانشجو و متخصص مربوطه به نحوه‌ی شکل گیری، ساختار بافتی و کارکرد و آناتومی آن تسلط کامل علمی  داشته باشد. دانشجویان علوم پزشکی و دوره‌های تخصصی در خصوص این واحد درسی به علت پیچیدگی مطالب و قرار گرفتن مبحث در بخش پایانی کتاب درسی و زمان محدود برای آمادگی امتحان علوم پایه برای واحد سیستم حواس ویژه مبحث شنوایی و تعادلی زمان کافی صرف نمی‌کنند و اغلب از این واحد درسی واهمه دارند. از طرفی به واسطه‌ی همجواری گوش با سایر اعضای موجود در سر و گردن و درگیری این عضو در عفونت‌های سر و گردن و نمره آور بودن این درس در دوره‌های تخصصی و علوم پایه، بایستی متخصصین امر از سیستم شنوایی و تعادلی اطلاعات کافی داشته باشند و بدین دلیل نیاز است که یک منبع درسی به روز، کامل و روان جهت بررسی جنینی، بافت‌شناسی و آناتومی گوش ارایه شود.

اشرفی افزود: با تکیه بر تجربه‌ی بیش از 20 سال تدریس در دانشگاه تلاش شده است که در عین خلاصه و سادگی مطالبی به روز و کامل و بسیار ارزنده ارایه دهیم. در پایان هر فصل تمرین‌های آموزشی اضافه شده و در پایان کتاب نمونه سوالاتی نیز آورده شده است. مطالعه این کتاب مفید و منطبق بر سرفصل علوم پایه پزشکی برای تمام دانشجویان علوم پایه‌ی پزشکی، ارشد علوم تشریح و بیولوژی تولید مثل، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، گروه‌های زیست شناسی و تمامی علاقمندان به علوم تشریح توصیه می شود.

کتاب تشریح عملکرد دستگاه شنوایی تعادلی به شمارگان یک هزار نسخه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی منتشر شده و به قیمت 100 هزار ریال در کتاب‌فروشی‌های معتبر در دسترس علاقه‌مندان است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1181818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =