نزدیک ۱۰ میلیون ایرانی به صورت رایگان بیمه سلامت شدند

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایرانیان گفت: از سال گذشته تاکنون در دولت سیزدهم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سه دهک در صندوق‌های مختلف بصورت رایگان زیر چتر حمایت بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد مهدی ناصحی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در محل سازمان بیمه سلامت برگزار شد، افزود: حق بیمه سلامت برای هر فرد یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان است که برای سه دهک اول جامعه رایگان و برای دهک های چهار تا ۱۰ نیز به ترتیب از ۱۰ تا ۸۰ درصد پرداختی از سوی آنها انجام می شود و مابقی را این سازمان تحت پوشش قرار داده است .

نحوه ثبت درخواست غیرحضوری نام‌نویسی افراد تحت‌تکفل بیمه‌شده

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای درمان ناباروری هزینه شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد تعرفه خدمات برای درمان ناباروری در بخش بستری و ۸۰ درصد تعرفه در بخش سرپایی را در مراکز درمانی دولتی پرداخت می کند و حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار زوج نابارور داریم لازم است بودجه درمان آنها به ۲۰ همت افزایش یابد.

ناصحی تصریح کرد: هزینه درمان زوجهای ناباروری ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان است که با توجه به این مساله ضرورت افزایش بودجه را می طلبد.

۹۰۰ میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص هزینه شد
وی اظهار داشت: ۹۰۰ میلیارد تومان از صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج برای درمان آنها هزینه شده و بودجه این صندوق امسال از پنج هزار به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافته است .

انتهای پیام/

کد خبر: 1182232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =