توت‌فرنگی، میوه محبوب ایرانی‌ها

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها است و از ۱۲۰ هزار تن توت‌فرنگی تولیدی کشور، ۶۵ هزار تن مربوط به کردستان است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، محمدمهدی برومندی ظهر امروز در چهارمین جشنواره توت‌فرنگی روستای شیان ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این مراسم و ابراز خرسندی از اینکه تحول عظیمی در بخش کشاورزی کردستان صورت گرفته است، اظهار داشت: سالانه ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در سطح کشور تأمین می‌شود که علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به کشورهای دیگر نیز صادر خواهد شد.

غذای خوشمزه‌ای که زود لاغرتان خواهد کرد

وی گفت: سالانه ۶ میلیارد دلار ارزی در بخش کشاورزی در حوزه صادرات عاید کشور می‌شود که بیش از ۵۰ درصد آن را محصولات باغبانی تشکیل داده است.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کردستانی‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مدافع انقلاب بوده و اکنون نیز در امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی یکی از استان‌ها پیشرو و پرافتخار کشور هستند، افزود: سالانه ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می‌شود که سهم بخش باغبانی از این میزان ۵۰۰ هزار تن است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان کردستانی علی‌رغم اینکه در حوزه زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه‌اند، اما در سخت‌ترین شرایط، محصولات کشاورزی تولید و روانه بازار می‌کنند، افزود: تولید در این شرایط سخت و شیب‌های تند شجاعت می‌خواهد.

برومندی توت فرنگی را یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها دانست و با اشاره به اینکه سالانه ۹ میلیون تن توت فرنگی در ۴۰۰ هزار هکتار در دنیا تولید می‌شود، ادامه داد: از ۱۲۰ هزار تن توت‌فرنگی تولیدی کشور، ۶۵ هزار تن مربوط به کردستان است.

وی خاطر نشان کرد: توت فرنگی برای نخستین بار در سال ۱۳۱۷ از اروپا وارد کردستان شده و ابتدا در سنندج، سپس در مریوان و سایر مناطق کشت شد. کشاورزان کردستانی بسیار به توسعه این محصول گرانبها در کشور کمک کرده‌اند که باید همه با هم قدردان زحماتشان باشیم.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر در زمینه‌های کاشت، داشت، برداشت و بازاریابی اقدامات خوبی صورت گرفته است، عنوان کرد: در سند تحول کشاورزی استان، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها توت فرنگی بوده و یقیناً توسعه کشاورزی در توسعه استان به ویژه بخش اقتصاد تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =