اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی به فناوران دانشگاهی

نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس گفت: اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت نامه برای بنگاه‌ها و مشارکت از طرف صندوق در سرمایه‌گذاری از جمله حمایت‌هایی است که توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از شیراز رویداد علمی پژوهشی و فناوری  ملاصدرا به عنوان یک رویداد نوآوری باز، با هدف حل مسائل و چالش‌های صنایع برنامه‌ریزی و در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

علیرضا والی‌پور مدیر دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس با هدف  کمک به تجاری‌سازی در حوزه صنعت کشور در این رویداد حضوری پررنگ داشت. ارائه مشاوره‌های تخصصی و همچنین رایزنی با شرکت‌ها و واحدهای فناور حاضر جهت اخذ ضمانت‌نامه‌های لازم برای عقد قرارداد با صنایع و از طرف دیگر ترغیب برخی صنایع خصوصی به امکان مشارکت در سرمایه‌گذاری با صندوق برای به ثمر رسانیدن ایده‌های اخذشده در رفع چالش‌ها و نیازها از جمله فعالیت های صندوق بوده است.

امکان ارائه تسهیلات مالی به شرکت‌های نوپا وجود ندارد

وی درباره چگونگی حمایت صندوق پژوهش و فناوری از فناوران در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: راهکارهای مختلفی نظیر اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی، صدور ضمانت نامه برای بنگاه‌ها و مشارکت از طرف صندوق در سرمایه‌گذاری از جمله حمایت‌هایی است که توسط صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

 مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در خصوص مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی این صندوق ادامه داد: یکی از دغدغه‌های اصلی این صندوق، امکان ایجاد فرصت برای تولید همه‌جانبه و متوازن در صنایع مختلف در نقاط مختلف کشور است تا بر اساس توانمندی‌های بومی هر منطقه و دانش فنی موجود، بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری ایجاد شده و با تدوین برنامه‌های اصولی، علاوه بر رفع موانع و مشکلات، با توسعه فعالیت‌های اقتصادی، به ظرفیت‌های تولید در هر منطقه رونق بخشید و صنایع هایتک، بزرگ و پیشرفته افزایش یابد. در این صورت به طور قطع می‌توانیم ساز و کارهای مناسبی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، رشد تولید و مهار تورم بیابیم.

علیرضا والی پور در باره بخش‌های مختلف برگزاری این رویداد گفت: بخش نوآوری باز (حل مسئله و چالش فناوری) با هدف کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای حل مسائل و چالش‌ها و همچنین اخذ ایده‌های نو در تجاری‌سازی تکنولوژی و محصولات بخش صنعت و بخش گام معکوس (Reverse Pitch) که مدیران حوزه صنعت در این بخش در موضوعات مختلف ICT و هوشمندسازی به ارائه نیازمندی‌های خود پرداخته و برای شرکت‌ها و تیم‌های دانش‌بنیان و فناور با شرکت در جلسات B2B امکان اخذ پروژه‌های صنعتی فراهم شده بود، از محورهای این رویداد است.


وی تاکید کرد: بخش تامین نیروی متخصص به درخواست بخش‌های مختلف صنعتی ایران در حوزه‌های ICT تشکیل و اهمیت جذب نیروی متخصص را در پیشبرد نوآوری در ایران را نشان می‌داد. این بخش در راستای بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته جهت اشتغال پایدار برگزار شد. بخش نشست‌های نوآوری که در این بخش دوره‌های کوتاه‌مدت در زمینه‌های مختلف نوآوری به همراه پنل‌های گفتگو با مشارکت متخصصین برتر حوزه نوآوری ایران برگزار شده است.

نماینده صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این رویداد به عنوان یکی از ارکان برگزارکننده همکاری بسیار چشمگیر و موثری  داشت. معرفی محصولات یک شرکت دانش‌بنیان و دو واحد فناور وابسته به دانشگاه در بخش نمایشگاهی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سه صنعت «صنایع قطعات الکترونیک»، « صنایع فاتح شیمی» و « صنایع لبنیاتی رامک» و زمینه‌سازی عقد قراردادهای اقتصادی با این صنایع در حوزه‌های مختلف، همچنین کانتر اختصاصی مشاوره‌ای صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی و حضور در بخش داوری نشست تخصصی سرمایه‌گذاری از جمله مهم ترین دستاوردهای این مجموعه دانشگاهی در رویداد نوآورانه ملاصدرا می باشد

انتهای پیام/

کد خبر: 1183173

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =