قیمت طلای جهانی به کمترین نرخ ۲ ماه گذشته رسید

با اینکه نگرانی سرمایه‌گذاران در مورد سقف بدهی آمریکا کاهش یافته اما نگرانی در مورد افزایش نرخ بهره این کشور هنوز وجود دارد و این دلایل قیمت طلا را در نزدیکی کمترین رقم ۲ ماه گذشته نگه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در معاملات کم حجم روز گذشته در نزدیکی کمترین رقم ۲ ماه گذشته در نوسان بود زیرا توافق مقامات آمریکایی در مورد سقف بدهی آمریکا، نگرانی سرمایه‌گذاران را کاهش داد و از طرفی احتمال افزایش نرخ بهره تقاضا برای این فلز گران‌بها را کم کرد.

کاهش قیمت طلای جهانی در بازار

هر اونس طلا در معاملات با اندکی تغییر به ۱۹۴۵.۸۲ دلار رسید.

توافق بر سر سقف بدهی که در واشنگتن نهایی شد، اما هنوز باید به تصویب کنگره برسد؛ معاملات بازار طلا هم کم حجم بود، زیرا در آمریکا و بخش‌هایی از اروپا تعطیلات بود.

کارلو آلبرتو دکاسا، تحلیلگر بازار طلا گفت، تا چند روز پیش، بیشتر سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کردند که بانک مرکزی آمریکا نره بهره را ثابت نگه می‌دارد و در ماه آینده افزایش نخواهد داد.

اما آمارهای اقتصادی هفته گذشته این دیدگاه را تقویت کرد که انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا در نشست ۱۳ تا ۱۴ ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد.

بازار ۵۹.۴ درصد احتمال می‌دهد که نرخ بهره ۰.۲۵ درصد افزایش یابد و نرخ بهره در جولای به اوج خود یعنی ۵.۳۱۸ درصد برسد.

شاخص دلار نیز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ ماه گذشته قرار دارد که این امر نیز بر قیمت طلا تاثیر دارد. هرچه ارزش دلار بیشتر باشد، قیمت طلا برای مالکان ارزهای دیگر گران‌تر درمی‌آید.

منبع: فارس

کد خبر: 1183444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =