رئیسی: روابط ایران و ترکمنستان می‌تواند گسترش یابد

رئیس‌جمهور گفت: مصمم هستیم همکاری‌های خود را ذیل سازمان‌های منطقه و فرامنطقه با ترکمنستان گسترش دهیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری مشترک با  «قربانقلی بردی محمداف» رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان در سخنانی با اشاره به نشست دوجانبه‌، گفت: در این‌ نشست اسنادی را به امضا رساندیم که جلوه‌ای از اراده دو کشور برای توسعه روابط سیاسی اقتصادی و فرهنگی و تمدنی است.

وی افزود: روابط خوبی با کشور دوست و برادر ترکمنستان داریم، اما این میزان‌ از روابط کافی نیست و سطح روابط ایران و ترکمنستان می‌تواند گسترش یابد و مرز دو کشور فرصتی برای همکاری‌ها تلقی می‌شود.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: حوزه بعدی همکاری که در مذاکرات تصمیم‌گیری شد، توسعه روابط در حوزه آب و برق است و دو کشور در این رابطه می‌توانیم همکاری خوبی برای تبادل آب و برق داشته باشیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه علاوه بر روابط دوجانبه، درباره همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه مذاکره شد، اظهار کرد: مصمم هستیم همکاری‌های خود را ذیل سازمان‌های منطقه و فرامنطقه گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بر نگاه مثبت آقای «بردی محمداف» درباره ایران تأکید می‌کنم. نگاه جمهوری‌اسلامی به منطقه نگاه صلح، امنیت و ثبات است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه گام‌های مشترک در حوزه فرهنگی و تمدنی تأمین‌کننده خواست هر دو کشور ایران و ترکمنستان است، گفت: رابطه ما با ترکمنستان نه رابطه همسایگی، بلکه خویشاوندی است.

کد خبر: 1183607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =