اولین دوره توانمندسازی و استعدادیابی ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

اولین دوره توانمندسازی و استعدادیابی ورزشی (ویژه دبیران و مربیان تربیت بدنی مدارس سما استان تهران) در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین دوره توانمندسازی و استعدادیابی ورزشی (ویژه دبیران و مربیان تربیت بدنی مدارس سما استان تهران) در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

افزایش نشاط و سلامتی دانشجویان با توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی

مهدی علی‌نژاد مشاور ریاست دانشگاه و دبیر شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در اولین دوره توانمندسازی و استعدادیابی ورزشی (ویژه دبیران و مربیان تربیت بدنی مدارس سما استان تهران) که ظهر امروز یکشنبه ۲۱ خردادماه در دبیرستان سما ۴ برگزار شد، این دوره را اتفاق تاریخی دانست و گفت: موضوع استعدادیابی بحث مهمی در مسیر حرکت هر ورزشکار است و اگر استعدادها به وقت و به درستی شناسایی شود، میان‌بری برای ورزش قهرمانی و مانع اتلاف عمر و منابع جوانان است.

وی «استعدادیابی» را یکی از حلقه‌های مفقوده ورزش کشور عنوان کرد و افزود: علی‌رغم تمام زحمات انجام شده، بحث استعدادیابی ورزشی یکی از حلقه‌های مفقوده این حوزه است که در این حوزه اتفاق چندانی رخ نداده است چراکه حلقه‌های زنجیره ارزش به هم وصل نیست. از آنجا که سن استعداد ۹ تا حداکثر ۱۷ سالگی است و این سن مربوط به مقطع دانش‌آموزی است، استعدادیابی باید در مدرسه اتفاق بیافتد. با این حال تاکنون ارتباطی بین مدارس و فدراسیون‌ها وجود نداشته و محلی برای پرورش استعدادها برقرار نبود و عملاً زنجیره ارزش درست در کشور وجود نداشت.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن مدارس سما، واحدها و مراکز دانشگاهی و باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی مجموعه‌ای منحصر به فرد است. همچنین نگاه دکتر طهرانچی به حوزه ورزش، نگاه بلندی است و از این رو طرح استعدادیابی در شورای ورزش دانشگاه مطرح شد. بر این اساس مقرر شد در رشته‌هایی که کشور مزیت نسبی دارد که شامل ۱۸ رشته ورزشی است، استعدادیابی را از مدارس سما آغاز کنیم.

دبیر شورای‌عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در ۸۰۰ مدرسه سما تحصیل می‌کنند، گفت: این تعداد دانش‌آموز معادل کل دانش‌آموزان برخی‌ کشورهاست و با این مزیت جمعیتی می‌توان اتفاقات مهمی در حوزه استعدادیابی ورزشی و ورزش قهرمانی رقم زد. دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد در مرحله اول، استعدادیابی ورزشی را انجام دهد و سپس براساس شاخص‌های تدوین شده، از ظرفیت فدراسیون و هیات‌های ورزش تهران و در دیگر استان‌ها از ظرفیت هیات‌های استانی استفاده کند. پس از آموزش نیز دانش‌آموزان می‌توانند قرارداد طولانی مدت با باشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تربیت قهرمان صرف نیست، افزود: می‌خواهیم افرادی را تربیت کنیم که به تمام شئون و زیورآلات انسانی آراسته باشند و به تعالی برسند. بحمدالله این اتفاق مبارک در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و امیدواریم نتیجه این اقدام را طی سال‌های آینده ببینیم.

گفتتی است در این مراسم امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدوحید معتمدی معاون فرهنگی، هنری و تربیت بدنی، فرشته حشمتیان معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی استان تهران و جمشید همتی مدیر تربیت بدنی و سلامت سازمان سما نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1185057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =