قیمت لوازم خانگی در بازار کاهشی شد

در حالی که تولیدکنندگان لوازم خانگی قیمت‌ها را کاهش ندادند ولی در بازار شاهد روند نزولی قیمت‌ها هستیم، به‌عنوان نمونه سایدبای‌ساید ۸۵میلیون تومانی امروز با قیمت ۷۴میلیون تومان مشتری ندارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در زمان حاضر خرید و فروش در بازار لوازم خانگی تا حد قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است و به‌نوعی خریداران منتظر تعیینِ تکلیف قیمت‌ها در بازار هستند. مشاهدات بازار حکایت از آن دارد که با وجود کاهش قیمت‌ها هنوز مردم در خرید تعلل می‌کنند و بازار امین‌حضور خلوت‌تر از ماه‌های گذشته در انتظار مشتری است.

صدور ۲۵۲ هزار تن لوازم خانگی به ارزش ۳۵۷ میلیون دلار در ۱۱ ماه گذشته

بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز قیمت‌ها از سوی تولیدکنندگان کاهش پیدا نکرده است و حتی آنها در انتظار دریافت مجوز افزایش قیمت‌ها هستند، اما از آن طرف در بازار خبری از افزایش قیمت نیست و فروشندگان با کاهش قیمت‌ها درصدد فروش محصولات خود هستند بر همین اساس سایدبای‌ساید 85میلیون تومانی امروز با قیمت 74میلیون تومان مشتری ندارد.

علاوه بر این در بخش لباسشویی نیز کاهش قیمت‌ها محسوس است چرا که ماشین لباسشویی 23میلیون تومانی حتی با قیمت 20 تا 19 میلیون و 500 هزار تومانی خریدار ندارد و جاروبرقی نیز با کاهش قیمت دومیلیون تومانی با قیمت 5میلیون و 100 هزار تومان فروخته می‌شود.

تلویزیون هم از 19 میلیون و 300 هزار تومان به قیمت 15 میلیون تومان رسیده است و فروشندگان با شگردهای خاص و حتی چکی درصدد فروش محصولات خود هستند.

در زمان حاضر بازار در رکود قرار دارد و اگر روند نزولی قیمت دلار استمرار پیدا کند شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود اما باید این نکته را در نظر گرفت که تولیدکنندگان نیز با روند کاهشی قیمت دلار باید قیمت محصولات خود را تغییر دهند نه آنکه به‌دنبال افزایش بیشتر قیمت‌ها باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =