اساتید دانشگاه به‌جای استاد ممتحن باید هدایت‌گر و ارزش‌آفرین باشند

یازدهمین نشست نقد رأی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، اساتید هیئت علمی و رئیس کل دادگستری استان، قضات، رئیس کانون وکلای دادگستری یزد، وکلا و کارآموزان قضایی در سالن سردار سلیمانی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدرضا دهقانی اشکذری در یازدهمین نشست نقد رأی با موضوع عدالت ترمیمی و راهکار تنفیذ عمل حقوقی بزهکار بر مال حاصل از جرم به نفع بزه‌دیده که با حضور اساتید و رئیس کل دادگستری استان یزد، قضات و وکلا همراه بود گفت: ما امروز در دانشگاه یک تغییر اساسی نیاز داریم و آن تغییر از تربیت تک بعدی به سمت تربیت چند بعدی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان بسیاری از مشکلات کشور در تربیت تک بعدی در دانشگاه است اظهار کرد: متاسفانه بلوغ اجتماعی جوانان ما از ۱۹ به ۲۳ سال رسیده است.

وی ادامه داد: کشوری که جوانان ۱۷ و ۱۹ ساله آن فرماندهان جنگ بودند و سخت ترین و دشوارترین کارها را با موفقیت انجام دادند، امروز بعضا از مدیریت یک سازمان و حتی خانواده عاجز و ناتوان هستند.

محمدرضا دهقانی اشکذری با بیان گذر از استاد ممتحن به سمت هدایت گر و ارزش آفرین بایستی در  دانشگاه اتفاق افتد اعلام کرد:  این جلسه واین نشست اقدام جدی جهت تغییر از تربیت تک بعدی به سمت تربیت جامع است.

وی در ادامه با قدر دانی از حضور غلامعلی دهشیر، رئیس دادگستری استان یزد که در این جلسه حضور یافت، اذعان کرد: حضور اساتید، قضات و وکلا در این دانشگاه  و مطرح کردن نکات ارزشمند همه حاکی از تغییر  تربیت تک بعدی به سمت تربیت جامع است.

در ادامه برنامه غلامعلی دهشیری با اشاره به شروع اولین نقد آرا در استان یزد اظهارکرد: ما دارای قضات شجاعی هستیم که آرا خود را در مرحله بدوی و تجدید نظر به نقد می گذارند و این باعث افتخار دادگستری استان است.

او گفت: رایی که توسط اساتید مورد واکاوی قرار می‌گیرد می‌تواند دارای اثر منفی یا مثبت باشد؛ رویه درستی را تائید و یا روش غلطی را حذف و اصلاح کند و این اثراتی است که بر این جلسه نقد مرتبط است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1185576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =