پیش‌بینی ادامه کاهش قیمت مسکن/ فروش متری در بورس سبب ایجاد اختلال در بازار می‌شود

کارشناس بازار مسکن گفت: در حال حاضر قیمت مسکن ۲۰ درصد کاهش داشته است، پیش‌بینی می‌شود قیمت مسکن در آینده بیش از این کاهش پیدا کند.

مجید گودرزی کارشناس بازار مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی بازار مسکن اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار مسکن حدودا ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است، متأسفانه قیمت‌ها در این بازار بدون حساب و کتاب افزایش پیدا کرده بود که همین موضوع باعث از بین رفتن انگیزه بسیاری از سرمایه‌گذاران شد.

تداوم ریزش قیمت‌ مسکن در حومه/ فردیس هم ارزان شد

وی افزود: اگر طرح‌هایی که دولت برای کنترل بازار مسکن در نظر گرفته است به درستی انجام شود، قیمت مسکن بیش از این کاهش پیدا خواهد کرد.

گودرزی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار مسکن همچنان نجومی است، گفت: به دلیل رها شدگی بازار مسکن در حال حاضر فروش مسکن با متری یک میلیارد تومان هم گران‌فروشی محسوب نمی شود.

کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه قیمت‌های فعلی در بازار مسکن واقعی نیست، بیان کرد: برا اساس آمارها ساخت مسکن در کشور در حال حاضر افزایش یافته که این موضوع بر قیمت مسکن تاثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسکن باید از دسته کالاهای سرمایه‌ای حذف شود، تصریح کرد: مسکن به یکی از بحران‌های اقتصادی تبدیل شده و بخش بزرگی از تورم جامعه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مربوط به مسکن است.

گودرزی درباره تاثیر فروش متری مسکن در بورس گفت: نباید نیازهای ضروری مردم را به مزایده بگذاریم و این روش درستی برای کنترل بازار نیست و ممکن است باعث ایجاد اختلال در بازار مسکن شود.

وی عنوان کرد: ۱۰ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم که ۵ میلیون واحد مسکونی نیاز داریم و درصد بالای نیز مستاجر داریم متاسفانه قیمت گذاری مسکن باعث شده که افراد متقاضی با چالش مواجه شوند زیرا کسی قدرت خرید ندارد.

گودرزی در پاسخ به اینکه رکود فعلی بازار مسکن چگونه رفع خواهد شد، گفت: رکود موجود در بازار مسکن با پرداخت تسهیلات ساخت مسکن برطرف می‌شود که در حال حاضر با توجه به فشارهایی که هست ساخت مسکن با مشکلات زیادی روبرو است.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1186103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =