قیمت طلا و سکه دوباره صعودی می‌شود/ وجود تقاضای کاذب در بازار

کارشناس بازارهای مالی گفت: عرضه و تقاضا واقعی در بازار طلا و سکه وجود ندارد بنابراین پیش‌بینی بازگشت روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه وجود دارد.

معصوم پور امیرآبادی کارشناس بازارهای مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره روند فعلی بازار طلا و سکه اظهار کرد: برای پیش بینی بازار طلا و سکه باید بازار ارز را بررسی کنیم، زیرا این‌ بازارها در راستای یک دیگر در حال حرکت هستند. پیش بینی نرخ ارز در کوتاه مدت یک اقدام اساسا نشدنی است، اما در بلند مدت می‌توان پیش بینی‌هایی برای این بازار داشت. 

قیمت سکه، طلا و دلار سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲

وی افزود: اقتصاد ما در یک چرخه مخرب گیر کرده است و نمی‌توان آینده آن را ترسیم کرد؛ به عنوان مثال وقتی نرخ ارز را پیش بینی می‌کنیم ممکن است سیاست گذار تصمیماتی بگیرد و نرخ ارز به دنبال این تصمیمات دچار نوساناتی شود، که این نوسانات بر بازار طلا و سکه نیز تاثیر گذار خواهد بود.

کارشناس بازارهای مالی با اشاره به پیش‌بینی بازگشت روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تصریح کرد: اگر یک بشکه نفت را روسیه می‌فروشد ۵۰ دلار، ۴۰ دلار آن را وارد بازار ارز می‌کند و ۱۰ دلار توسط وزارت اقتصاد تبدیل به ذخایر می‌شود. از دهه ۵۰ وقتی صادرات نفتی افزایش پیدا کرد؛ خرج کرد دولت نیز افزایش پیدا کرد،‌ اما وقتی صادرات نفت کاهش یافت همچنان مخارج دولت روند افزایشی داشت، بنابراین این تصمیمات تاثیر خودش را در بازار ارز و سکه خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه عرضه و تقاضا واقعی در بازار طلا و سکه وجود ندارد، گفت: دولت بنگاه دار بزرگ است، قیمت های واقعی را خودش مشخص می‌کند. و تا زمانی که نا اطمینانی در بازار طلا و سکه ارز از بین نرود نباید انتظار ثبات در این بازارها را داشت و نمی‌توانیم از سیاست های بانک مرکزی انتظار کنترل بازار را داشته باشیم.

کارشناس بازارهای مالی با اشاره به اینکه مهار تورم امری شدنی است،‌ عنوان کرد: کنترل تورم فرمول دارد و می‌توان آن را مهار کرد اگر کشور ما در حال حاضر دچار تورم است به دو دلیل است یک راه حل عملی که در دنیا برای مهار این امر انجام می‌شود را بلد نیستیم و دوم اینکه این تورم را به صورت عمدی درست می‌کنیم.

امیرآبادی افزود: بنابراین تورم یک مالیات پنهان است که پیش از رسیدن درآمد افراد توسط دولت برداشته می‌شود، تورم یک امر اتفاقی نیست و در اغلب موارد به صورت آگاهانه انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =