دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی صاحب مسکن می‌شوند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: دانشگاه آزاد تصمیم گرفته که در هر استان یک پروژه مسکن برای کل واحدهای استانی تعریف کند در استان همدان هم حدود ۸۵۰ نفر هیأت علمی و کارمند داریم اما احتمالا ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این طرح برای استان همدان ساخته خواهد شد چرا که تعدادی نیز به دانشجویان نخبه تعلق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: چندین جلسه راجع به مسکن کارکنان و اعضای هیأت علمی در استان برگزار شده است که آخرین جلسه هم با حضور رئیس عمران، املاک و مستغلات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و در حال حاضر زمین مناسب برای اجرای طرح شناسایی و معرفی شده است.  

راه‌اندازی مدرسه تابستانی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان

وی با بیان اینکه امیدواریم طی سال‌های آینده این طرح به سرانجام برسد، ادامه داد: با توجه به جدید بودن طرح طبیعی است که ابهاماتی در رابطه با آن وجود داشته باشد؛ در همدان هم یک سری از زمین‌های دانشگاه با مشکل سند مواجه است و با توجه به اینکه سال‌های خیلی دور تهیه شده‌اند ممکن است معارضینی داشته باشند و یا مشکلاتی با سازمان‌های دولتی ایجاد شده باشد که امیدواریم با تفاهم نامه منعقد شده بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی این قبیل مشکلات هم رفع شود.  

برخی زمین‌های دانشگاه آزاد همدان مشکل سند و معارض دارند

خدایاری با تأکید براینکه این طرح هم برای کارکنان و اعضای هیأت علمی و درصدی هم به دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد اسلامی تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: دانشگاه تصمیم گرفته که در هر استان یک پروژه برای کل واحدهای استانی تعریف شود در استان همدان هم حدود ۸۵۰ نفر هیأت علمی و کارمند داریم اما احتمالا ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این طرح برای استان همدان ساخته خواهد شد چرا که تعدادی نیز به دانشجویان نخبه تعلق می‌گیرد. 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همدان از دو سال پیش برنامه‌ریزی‌های خود را برای جذب دانشجوی بین‌الملل آغاز کرده است و در حال حاضر هم حدود ۷۹ دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد همدان مشغول به تحصیل هستند که امیدواریم  با برنامه‌هایی که در دستور کار داریم بتوانیم این موضوع را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: یکی از مزایا نزدیک بودن استان همدان به همسایه های غربی و دسترسی دانشجویان عراقی به استان همدان است اما به هر حال در تلاش هستیم تا موانع جذب دانشجو در این زمینه برطرف شود.

خدایاری با اشاره به اینکه عمده دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه از کشورهای عراق و افغانستان هستند، افزود: با توجه به آغاز فصل تابستان دانشگاه آزاد همدان قراردادهایی را برای واگذاری فضاهای اقامتی، فرهنگی و ورزشی به گروه‌های مختلف منعقد کرده است که امیدواریم درآمدزایی خوبی را هم برای دانشگاه به همراه داشته باشد.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: استان همدان حدود دو سال است که پویش جذب دانشجویان در بخش صنعت را شروع کرده و برخی از این دانشجویان هم دوره تحصیل آنها به اتمام رسیده اما بحث جذب فعلا اتفاق نیفتاده است.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح جدید است حصول نتیجه اندکی زمانبر است و این طرح هم در همدان و هم در ملایر در حال اجراست و برخی کارخانجات به ما تضمین داده‌اند که اگر افراد معرفی شده کارایی لازم را داشته باشند، حتما جذب خواهند شد.  

۱۵ رشته به رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد همدان اضافه می‌شود

خدایاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: طی ماه گذشته در استان همدان سه رشته به رشته‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه افزوده شد و نامه‌نگاری اضافه شدن ۱۵ رشته در مقطع کارشناسی هم انجام شده و امیدواریم این رشته‌ها به دفترچه بدون آزمون امسال اضافه شوند.  

وی با اشاره به اینکه این رشته‌ها عمدتا از رشته‌های به روز و جدید هستند تا بتوانیم در زمینه جذب دانشجو هم گام‌های موثری برداریم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان ملایر در حوزه مبل‌منبت، دانشگاه آزاد اسلامی در این شهرستان سرای نوآوری مبل منبت را تأسیس خواهد کرد تا در حوزه مهارتی و نیز کسب درآمد گام موثری برداریم.  

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه امیدواریم در اوائل شهریورماه و هفته دولت بتوانیم سرای نوآوری مبل منبت ملایر را به بهره‌برداری برسانیم، گفت: در حال حاضر این پروژه یک بخش نیمه‌تمام دارد و به دنبال تامین منابع مالی آن برای اتمام کار هستیم و راه‌اندازی این سرا در بخش ارتباط دانشگاه با صنعت نیز نقش موثری را ایفا می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما که امیدواریم تا آخر تابستان تحقق پیدا کند بحث مدارس عالی مهارتی است و بنا داریم دو مدرسه عالی مهارتی را در استان همدان تاسیس کنیم.

خدایاری اضافه کرد: مخاطب این مدارس عالی مهارتی عموم مردم هستند و با داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند.  

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1187393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =