دستگاه‌های متولی حجاب، در امر فرهنگ‌سازی کوشا باشند/ اجرای طرح «زیست عفیفانه» با محوریت آموزش 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در بخش آموزش حجاب ضعیف عمل شده است، گفت: دستگاه‌های متولی امور فرهنگی از جمله حجاب و عفاف باید در مسئله اصلی تربیت، آموزش و نظارت کوشا باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انسیه خزعلی در سلسله نشست های «دانشگاه؛ خانه گفتگو» با محوریت بررسی لایحه عفاف و حجاب که عصر دیروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد؛اظهار کرد: با توجه به جنگ شناختی همه جانبه ای که در آن قرار گرفته ایم باید بهترین رویکرد را انتخاب کنیم تا اقدامات فرهنگی به نتیجه مطلوب برسد. 

مشارکت؛ دغدغه مشترک دولت و دانشگاهیان/سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی، پشتوانه مشارکت سیاسی است

وی در پاسخ به این سوال که در بحث لایحه حجاب و عفاف رویکرد دولت چیست، افزود: رویکرد دولت را سخنگوی دولت تشریح می کند، لذا بنده در اینجا صرفا نظرات شخصی خودم را مطرح میکنم. 

خزعلی خاطرنشان کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل اینکه باید توسط قوه قضاییه پشتیبانی می شد، با ارجحیت قوه قضاییه به مجلس رفت. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه امیدوارم که با ارائه نظرات اساتید به مجلس، این لایحه روند خود را به خوبی طی کند، اضافه کرد: یکی از مسائلی که در این زمینه باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد مسئله آموزش است که متاسفانه در مباحث فرهنگی همیشه مورد غفلت واقع می شود.

وی با اشاره بر لزوم ورود دستگاه های متولی حجاب و عفاف به وظایف آموزشی، تربیتی و نظارتی تعیین شده بیان کرد: در بحث فرهنگ سازی باید دقت کنیم رفتارها بسیار سنجیده و حساب شده باشد و از رفتارهای نامناسب در مواجهه با جوانان اجتناب شود چرا که شخصیت و هویت بالاترین دارایی جوانان محسوب می شود.

خزعلی با اشاره به تعبیری از بیانات مقام معظم رهبری در نشست با اصحاب فرهنگی هم گفت: در بسیاری از اقدامات فرهنگی  با وجود اینکه نتیجه بخش نبودن یک رویکرد مشهود است، اما باز هم بر  آن رویه نامناسب پافشاری می شود، در صورتی که در بکارگیری مواردی که دارای رویکرد نامناسب و فاقد زیرساخت فرهنگی است، باید تجدیدنظر کرد و از ورود به برنامه هایی که ثمر ندارد پرهیز کرد. 

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل فرهنگی باید تبیینی باشد و با جرم و جریمه قابل اصلاح نیست، ادامه داد: البته  قانون هم  به دلیل اثر بازدارندگی بسیار دارای اهمیت است، ولی در عین حال نباید رفتارهای قانونی دارای تبعات منفی باشد. 

دانشگاهیان با ارسال پیشنهادات خود به مجلس در فرآیند بررسی لایحه حجاب و عفاف نقش‌آفرین باشند 

خزعلی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل را باید ریشه ای و در سطح مدارس و از طریق آموزش و پرورش حل کنیم، خطاب به اساتید دانشگاه گفت: ما نظرات کارشناسی را در مورد این لایحه به مجلس ارائه کرده‌ایم و شما دانشگاهیان هم میتوانید با انتقال نقطه نظرات خود در فرآیند مثبت  لایحه اثرگذار باشید.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اصلی فرهنگی ما  صرفا اکتفا به حجاب نیست، بلکه مسئله اصلی بنیان خانواده است که مورد هجوم غرب برای از بین بردن خانواده و هویت قرار گرفته است. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: البته این مسائل صرفا مختص کشور ما نیست اما ما باید به تقویت نهاد خانواده توجه داشته باشیم و به آن سرعت ببخشیم. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به سفر خود به ازبکستان و اقدامات موفق این کشور در حوزه جمعیت، اظهار کرد: باید از خود سوال کنیم چرا وضعیت ما در بعد خانوار چنین است، درحالی که در  کشورهای همسایه نمونه های موفق افزایش جمعیت را شاهد هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه اغلب ناهنجاری ها به دلیل ضعیف شدن نهاد خانواده رخ می دهد، تصریح کرد: این مهم مسوولیت ما را به عنوان کشوری که مدعی رواج دین در سطح بین المللی هستیم سنگین‌تر می‌کند. 

خزعلی افزود: معاونت زنان یک نهاد سیاستگذار و ستادی است، بنابراین در این معاونت در حد توان اقدامات پشتیبانی را انجام می دهیم. 

وی با اشاره به اجرای طرح زیست عفیفانه هم خاطرنشان کرد: در این طرح توسط مربیان به والدین آموزش های لازم داده می‌شود و برای دختران در سطح مدارس هم آموزش های هویتی درنظر گرفته شده است. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =