فقدان خوابگاه متاهلی در دانشگاه فرهنگیان/ حمایت مسئولان از دانشجویان متاهل در حد شعار است

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: تعداد خوابگاه متاهلی در این دانشگاه صفر بوده که نشان می‌دهد حمایت مسئولان از دانشجویان متاهل در حد شعار است.

علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه ۷۰ درصد ساختمان‌های آموزشی و خوابگاهی دانشگاه فرهنگیان کد تخریب اموال دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: معمولا خوابگاه‌ها و ساختمان‌های آموزش در یک مکان قرار داشته و قدمتی یکسان دارند. 

بیشتر بخوانید:

ظرفیت ۲۲۰ هزار نفری خوابگاه‌های دولتی در سال تحصیلی جدید

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: بیشتر خوابگاه‌های دانشجویی و کلاس درس دانشگاه فرهنگیان اغلب مدرسه قدیمی بوده است. در واقع دانشگاه فرهنگیان یک مدرسه بزرگ بوده که جزو درس خواندن هیچ امکانات رفاهی برای دانشجویانش ندارد. به عنوان مثال پردیس‌های مختلف این دانشگاه ورزشگاه، کتابخانه و سالن غذا خوری ندارند. 

وی با بیان اینکه تعداد خوابگاه متاهلی در دانشگاه فرهنگیان صفر است، گفت: ازدواج دانشجویی و خوابگاه متاهلی در راستای تحکیم خانواده باید برای مسئولان اهمیت ویژه داشته باشد، اما متاسفانه حتی گفتمانی هم در این حوزه وجود ندارد. متاسفانه ما حتی آمار دانشجو معلمان متاهل را هم نداریم. بنابراین مسئولان به نهاد خانواده اعتقادی نداشته و صرفا شعار می‌دهند. 

علیزاده درباره درباره پاسخ مسئولان دانشگاه فرهنگیان به مطالبه خوابگاه متاهلی دانشجومعلمان بیان کرد: مسئولان در کمال آرامش می‌گویند که ما خوابگاه مجردی را نمی‌توانیم تامین کنیم، چگونه شما انتظار خوابگاه متاهلی دارید؟

این فعال دانشجویی با بیان اینکه دانش آموزان با ورود به دانشگاه فرهنگیان و گرفتن لقب دانشجو معلم؛ دچار نوعی سقوط رفاهی در حوزه‌های مختلف می‌شوند، گفت: این موضوع بر نظام انگیزشی هم تاثیر می‌گذارد. به این معنا که وقتی دانشجویان امکانات اولیه رفاهی مانند محل سکونت در اختیار ندارند، انگیزه‌ای هم برای کسب علم یا موفقیت در حوزه علوم تربیتی نخواهند داشت.

متناسب نبودن بودجه دانشگاه فرهنگیان با نیازهای موجود

وی ادامه داد: مسئولان هویت دانشجویی برای دانشجومعلمان در نظر نمی‌گیرند و ظاهرا اعتقادی ندارند که آنان نیز مانند دانشجویان سایر دانشگاه‌ها نیاز به برخی امکانات دارند. اگر آموزش و پرورش اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان در کشور را درک کند، به این نتیجه خواهد رسید که باید به وضعیت رفاهی دانشجویان نیز اهمیت دهد. 

علیزاده مطرح کرد: اگر مسئولان بودجه دانشگاه فرهنگیان را متناسب با چالش‌های روز افزایش دهند، بسیاری از مشکلات رفاهی دانشجومعلمان این دانشگاه حل خواهد شد. 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در پایان خاطرنشان کرد: اعمال قدرت، فشار بیرون دانشگاه و حواشی‌های موجود توان مسئولان را کاهش می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که آنان انرژی خود را صرف فراهم کردن امکانات رفاهی کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =