آغاز طرح حامیم در دانشگاه آزاد واحد شهرکرد

طرح حامیم با شرکت دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین دوره طرح حامیم با شرکت بیش از 90 نفر از دانشجویان و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام رضا قاسمی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح با شرکت دانشجویان مستعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی استان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دانشجویان به عنوان حلقه های میانی بین مردم و مسئولان هستند، افزود: هدف اصلی از برگزاری این دوره، توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی با عنوان حامیم و حلقه‌های میانی دانشگاه‌ها است.

حجت الاسلام قاسمی نژاد اظهار کرد: شبکه سازی دانشجویان و تربیت نیروی انسانی کنشگر دینی، مذهبی، فرهنگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی از دیگر اهداف مهم طرح حامیم است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: دانشجویان با شرکت در این دوره به دانش مهارت و معرفتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر عهده جوانان متعهد و مسئول گذاشته اند؛ مجهز می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم با ارسال پیامی در آئین افتتاحیه طرح حامیم گفت: دانشگاه باید به قشر دانشجو به ویژه دانشجوی فعال سیاسی، فرهنگی، مذهبی تبیین گر و جهادی توجه ویژه ای داشته باشد.

ابراهیم رحیمی افزود: تقویت و آموزش و هم افزایی بین دانشجویان، می تواند کمک کند تا دانشگاه ماموریت خود را به خوبی دنبال کند.

 وی اظهار کرد: یکی از راه هایی که می تواند رسیدن به اهداف دانشگاه را در سند تحول و تعالی آسانتر کند، استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی، سیاسی و مذهبی دانشگاه ها است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به حلقه های میانی یاد کرده اند.

رحیمی یادآور شد: با حمایت از مجموعه فعالان فرهنگی سیاسی و مذهبی دانشگاه ها می توان تمام مطالبات رهبر معظم انقلاب را به نحو شایسته در جامعه پیگیری کرد و هدف اصلی از برگزاری طرح حامیم، محقق کردن ایده ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم یعنی فعال کردن حلقه های میانی است.

این مقام مسئول بیان کرد: دانشجویان شرکت کننده در طرح حامیم با آموزش های لازم در دوره های توانمندسازی می توانند نقیصه های جامعه را به شکل علمی رفع و مطالبه گری کنند و به همان میزان نیز در فضای عمومی جامعه نقش مثبتی را ایفا کنند.

این طرح به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد برگزار خواهد شد.

کد خبر: 1192266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =