۱۶ درصد از بودجه دانشگاه‌ها باید در امور رفاهی هزینه شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد تومانی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای امور رفاهی اعلام کرد: ۱۶ درصد از بودجه هر دانشگاهی باید در امور رفاهی دانشجویی هزینه شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترکی با حضور معاونین دانشجویی دانشگاه‌های تهران به منظور هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در خصوص چگونگی ارائه خدمات رفاهی در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در محل صندوق رفاه دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرداخت وام اربعین دانشجویی

مسعود گنجی در این نشست گفت: رسالت صندوق رفاه دانشجویان در سه حوزه مهم؛ مسائل معیشتی دانشجویان، خوابگاه‌های دانشجویی و وام‌های رفاهی تعریف شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان، افزود: بر اساس قانون و اساسنامه صندوق، اصلی‌ترین نکته‌ی قابل توجه، پرداخت وام دانشجویی برای دانشجویان کم بضاعت مستعد است.

وی در خصوص تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و فضای فیزیکی دانشگاه‌ها عنوان کرد: قرار بر این نیست که خوابگاه با اجاره بها، تعمیر و تجهیز شود، زیرا درآمدهای صندوق که یکی از آن‌ها از محل اجاره بهای خوابگاه‌هاست، مختص پرداخت وام‌های دانشجویی است.

گنجی در ادامه تاکید کرد: پولی که از هدفمندی یارانه‌ها اخذ می‌شود باید به صندوق برگشت داده شود تا صندوق بر اساس سیاست‌های خود آن را تبدیل به تسهیلات کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: با سیاست‌هایی که سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته است قرار بر این شده که اعتبار تغذیه و تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها مستقیماً به خود دانشگاه‌ها داده شود و در این صورت دانشگاهی برایش سوال پیش نیاید که چرا صندوق یا وزارت یا سازمان به ما مساعدت نمی‌کنند. البته طرح‌هایی توسط صندوق رفاه دانشجویان در زمینه تغذیه ارائه شده است که با توجه به اعتبار ۵۲۰۰ میلیارد تومانی قانون بودجه سال ۱۴۰۲ برای امور رفاهی، یعنی ۱۶ درصد از بودجه هر دانشگاهی باید در امور رفاهی دانشجویی هزینه شود که از معاونین دانشجویی انتظار می‌رود این مبلغ را در هر ماه از معاونت اداری مالی مطالبه کنند، زیرا ۱۶ درصد آن به امور رفاهی تعلق دارد.

گنجی در خصوص میزان اعتبار بودجه تخصیصی صندوق و تقسیم‌بندی آن، تصریح کرد: ۹۵ درصد بودجه صندوق برای ارائه تسهیلات به دانشجویان واجد شرایط در سال ۱۴۰۲ اختصاص داده شده است و معمولا در ترم اول، درخواست وام بیش از ترم دوم است و پیش‌بینی ما ۵۵۰ میلیارد تومان متقاضی دریافت تسهیلات در کشور برای ترم آینده است که با توجه به اهمیت این موضوع، ریالی از این مبلغ را برای تعمیر و تجهیز تخصیص نخواهیم داد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1192269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =