۷۰ هزار دانشجوی متاهل نیاز به خوابگاه دارند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم بیان کرد که حدود ۷۰ هزار دانشجوی متاهل نیاز به مسکن دارند، گفت: حدود ۷ هزار دانشجوی متاهل هم نیاز به خوابگاه ندارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره بودجه‌های اختصاص یافته به ساخت خوابگاه متاهلی گفت: ۸۰۰ میلیارد برای ودیعه مسکن دانشجویان در نظر گرفته شده است؛ اما هنوز ابلاغ نشده و باید پیگیری کنیم.

مهر ۱۴۰۲؛ آخرین مهلت صنعتی کردن آشپزخانه‌ دانشگاه‌ها

وی افزود: ۸۷ هزار دانشجوی متاهل بنا بر خود اظهار دانشگاه‌ها داریم که حدود ۷ هزار دانشجو نیاز به خوابگاه ندارند. همچنین ۷۰ هزار دانشجوی متاهل نیاز به مسکن دارند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: قانون جوانی جمعیت به دنبال این است که مسکن برای دانشجویان متاهل باید فراهم شود. بنابراین اولویت خاصی نداریم و باید به همه‌ دانشجویان متاهل مسکن اختصاص دهیم. البته اولویت بندی برای دانشجویان داریم که تاکنون ۶ هزار دانشجو وام ودیعه مسکن گرفتند و اگر ۸۰۰ میلیارد اگر پرداخت شود و با بودجه صندوق این تعداد دانشجو را پوشش خواهیم داد.

گنجی در پایان خاطرنشان کرد: ابتدا دانشجویانی که تعداد فرزندان بیشتری دارند اولویت اصلی برای اختصاص خوابگاه متاهلی هستند و پس از آن دانشجویانی که تحت پوشش کمیته امداد هستند.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/

کد خبر: 1179736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =