اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام وام‌های شهریه و تحصیلی/ تخصیص وام عتبات دانشجویی به صورت گروهی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان پایان ثبت‌نام وام‌های شهریه و تحصیلی را ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد.

مسعود گنجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با رد خبر منتشر  شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر اتمام مهلت ثبت نام وام‌های تحصیلی و ضروری تا پایان فروردین ماه اظهار کرد: دانشجویان برای ثبت نام تا ۱۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند.

تلاش صندوق رفاه برای هم‌خوانی وام شهریه با مبلغ واقعی آن

وی در پاسخ به این پرسش که آیا «امکان تمدید ثبت نام برای وام‌های تحصلی و ضروری وجود دارد یا خیر»، گفت: هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است؛ اما با توجه به اینکه تا پایان مهلت ثبت‌نام، زمان بسیاری باقی مانده است از دانشجویان تقاضا می‌شود در این بازه اقدام به ثبت‌نام کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تا کنون آمار دقیق و رسمی درباره تعداد دانشجویان متقاضی دریافت وام‌ها تحصیلی و ضروری وجود ندارد؛ اما تعداد نفرات ثبت نام کننده نسبت به سال گذشته بسیار افزایش داشته است. این موضوع نیز باعث وقوع مشکلاتی در سامانه شد که با افزایش پهنای باند آن، مشکل حل شد. 

اعلام زمان ثبت‌نام وام‌ عتبات در روزهای آینده

وی با بیان اینکه وام عتبات عالیات در هیئت امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب شده اما هنوز به دانشگاه‌ها ابلاغ نشده است، گفت: بانک های «قرض الحسنه مهر» یا «مهر ایرانیان» دو گزینه احتمالی برای به عنوان بانک عامل و پرداخت کننده وام عتبات هستند؛ اما هنوز نهایی نشده است. زمان ثبت‌نام این وام نیز در روزهای آینده مشخص می‌شود.

گنجی اضافه کرد: وام عتبات عالیات به صورت تک نفره نیست؛ بلکه دانشجویان در گروه‌ها 10 یا 20 نفره ثبت نام کرده و دانشگاه‌ها لیست گروهی آنها را به همراه مدارکشان به صندوق ارائه خواهند می‌دهد. سپس بعد از بررسی مدارک و اطلاعات، دانشجویانی که واجد شرایط هستند به یکی از این دو بانک معرفی خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1177631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =