وضعیت فعلی سیستان، مسئله دست چندم کشور نیست

دفتر تحکیم وحدت در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: وضعیت فعلی سیستان که بی‌آبی رقم‌زننده آن بوده، به هیچ عنوان قابل اغماض و یا مسئله دست چندم کشور نیست. 

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دفتر اتحادیه تحکیم وحدت درباره حقابه هیرمند به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نامه‌ای نوشت.

در این نامه آمده است: مسئله حقابه هیرمند معضلی دیرینه میان ایران و افغانستان محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته همواره مورد غفلت مسئولان امر واقع شده است. معضلی که مجدداً در ماه‌های اخیر اوج گرفت و واکنش‌هایی را از سوی دولتمردان و وزارت‌خانه‌های مرتبط در پی داشت. ضمن وعده مذاکره با طرف مقابل، طرح‌هایی نیز برای حل موقت این معضل از سوی وزارت نیرو ارائه شد. لاکن با این وجود همچنان کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های افغانستان به قوت ادامه دارد و از جانب دولت‌مردان هم دیگر اقدام قابل توجهی دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: 

عدم همکاری افغانستان در احیای تالاب هامون/ چه عواقبی در انتظار ایران است؟

در بخشی دیگری از این نامه آمده است: وضعیت فعلی سیستان که بی‌آبی رقم‌زننده آن بوده، به هیچ عنوان قابل اغماض و یا مسئله دست چندم کشور نیست. در این روزها که اعتراضی شریف در پی مطالبه بدیهی‌ترین نیاز بشری شکل گرفته اگر به این جنس مطالبات مردم پاسخ داده نشده و دولت مردمی شما در صدد رفع فوری مشکلات سیستان نباشد، مجدد به اذهان عمومی این مخابره خواهد شد که صدای اعتراض تنها وقتی شنیده می‌شود که به اغتشاش تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =