احتمال حمله قلبی در چه ساعاتی از روز بیشتر است؟

بر اساس اطلاعات منتشرشده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده آمریکا، هر ۴۰ ثانیه یک نفر دچار حمله قلبی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز ، حمله قلبی ممکن است به آرامی و با درد قفسه سینه شروع شود و زنان ممکن است تنگی نفس یا درد در گردن یا فک را تجربه کنند اما باید بدانید که برخی از حملات قلبی به دلیل اینکه علائمی ندارند مورد توجه افراد قرار نمی‌گیرند. 

بیشتر بخوانید: 

کمک به سلامت ریه‌ها با خوردن سبزیجات

قلب شما در طول روز به سختی کار می‌کند و اکسیژن را از ریه‌ها به بقیه بدن می‌برد و در عین حال دی اکسید کربن را از سیستم بدن شما خارج می‌کند. برای اطمینان از گردش خون کافی، خون شما تحت مقدار معینی فشار قرار دارد تا این کار را انجام دهد. بیماری قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که بافت چربی در شریان‌های شما جمع و باعث می‌شود قلب شما سخت‌تر کار کند. حمله قلبی زمانی رخ می‌دهد که بخشی از این بافت چربی پاره شود و یکی از شریان‌ها را مسدود کند.

از آنجایی که هورمون‌های استرس افراد صبح‌ها برای کمک به بیدار شدن، بیشتر افزایش می‌یابد، احتمالا افراد صبح‌ها در معرض خطر حمله قلبی قرار می‌گیرند.

ریتم شبانه‌روزی شما می‌تواند بر فشار خون و ضربان قلب شما تاثیر بگذارد و بر اساس نتایج تحقیقی که در سال ۲۰۱۹ در نشریه  Circulation منتشر شد، از آنجایی که میزان فشار خون و ضربان قلب در ساعات صبح بیشتر هستند، احتمال بروز حمله قلبی بیشتر است، به‌خصوص اگر ریتم شبانه‌روزی بدن خود را مختل کنید.

بر اساس نتایج تحقیق دیگری که در سال ۲۰۱۴ در نشریه Blood منتشر شده است، پروتئین خاصی که از تجزیه لخته‌های خون جلوگیری می‌کند، مهارکننده فعال کننده پلاسمینوژن پروترومبوتیک-۱، صبح‌ها به اوج خود می‌رسد. این مورد می‌تواند یکی از دلایلی باشد که باعث می‌شود حملات قلبی در صبح بیشتر اتفاق بیفتد.

غدد آدرنال شما صبح‌ها آدرنالین بیشتری ترشح می‌کنند که می‌تواند باعث پارگی در برخی از پلاک‌های عروق کرونر شود.

برخی از حملات قلبی ممکن است در صبح بدتر شوند؛ نتایج تحقیق منتشرشده در سال ۲۰۱۱ در نشریه BMJ Heart تاثیر زمان روز را بر انفارکتوس میوکارد با ارتفاع ST  بررسی کرد که نشان‌دهنده آسیب به حفره‌های پایینی قلب است.

هم چنین محققان در حال بررسی تاثیر یک پروتئین خاص، فاکتور شبه کروپل ۱۵ (KLF-۱۵) بر روی افراد مبتلا به بیماری قلبی هستند زیرا تحقیق انجام شده در سال ۲۰۲۰ در نشریه Circulation نشان داد که این پروتئین اثر محافظتی بر قلب دارد و طی ساعات صبح در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد. آنان دریافتند که افراد مبتلا به بیماری قلبی سطوح پایین‌تری از این پروتئین دارند. محققان به دنبال راه‌هایی برای هدف قرار دادن فاکتور شبه کروپل ۱۵ به‌عنوان درمانی برای بیماری‌های قلبی هستند.

بر اساس گفته کلینیک مایو، در عین حال، می‌توانید با انجام روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش، سلامت قلب خود را بهبود ببخشید.

رژیم‌های غذایی سالم برای قلب مانند برنامه غذایی دش (DASH) می‌توانند فشار خون و کلسترول را با محدود کردن قند، نمک، کربوهیدرات های فرآوری شده، الکل و چربی‌های اشباع شده کاهش دهند.

اگرچه وزن مناسب می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد اما دور کمر شما می‌تواند تخمین بهتری از چربی شکمی به شما بدهد که با بیماری قلبی مرتبط است. این میزان شامل کمتر از ۴۰ اینچ (۱۰۱.۶سانتی‌متر) دور کمر برای مردان و ۳۵ اینچ (۸۸.۹سانتی‌متر) برای زنان است.

کاهش استرس و داشتن خواب باکیفیت در هر شب نیز خطر حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1194453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =