درخواست بسیج اساتید از زلفی‌گل/ وزارت علوم به آموزش‌های متناسب با مهارت‌های مورد نیاز کشور توجه کند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: وزارت علوم باید به جهت‌گیری آموزشی متناسب با مهارت‌های مورد نیاز در کشور توجه بیشتری داشته باشد.

محمد مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه در حال حاضر بسیج اساتید به دنبال شناسایی مهارت‌های مورد نیاز کشور است، اظهار کرد: در این ارتباط، استادان بسیجی نسبت به مهارتی که دارند، به ویژه در رشته‌های فنی، مهارت‌های مرتبط با مسائل روزمره مردم را احصا می‌کنند تا در آینده مهارت لازم در این حوزه را آموزش دهند. مثلا استادان جامعه شناسی یا رواشناسی که ذیل  رشته‌های علوم انسانی قرار دارند، مهارت‌های زندگی یا سبک زندگی را به مردم آموزش خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

کمبود استاد؛ مشکل جدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای/ بیش از ۳ هزار کارگاه نیاز به تجهیز و نوسازی دارند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: بسیج اساتید این امکان را دارد که مهارت‌های مختلف را در حوزه‌های متفاوت به افراد آموزش دهد. البته در این راستا مسئولیت اصلی با  دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده که اساتید بسیجی بسیار فعالی هم دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتید برای فراهم کردن بسترهای مهارت آموزی در دانشگاه‌ها آمادگی کامل دارد، گفت: ما آمادگی داریم در این مسیر در کنار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌ها باشیم. هر چند به عقیده بنده مهارت باید در آموزشگاه‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها کسب شود.

مردانی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت‌های سازمان بسیج اساتید از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای افزایش سطح آموزش مهارتی در کشور گفت: همکاران در سازمان بسیج اساتید در حال تهیه و تدوین بسته‌ای در این زمینه هستند. در مرحله اول مهارت‌های مورد نیاز جامعه شناسایی و در مرحله دوم نحوه کمک کردن برای آموزش آن مهارت توسط بسیج ارائه خواهد شد. ما آمادگی داریم در حوزه‌های اساتید، راهنمایی، تدریس، هدایت و برگزاری جلسات و همایش‌ها و آموزش افراد کمک کنیم. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور تصریح کرد: بسیج اساتید می‌کوشد در تهیه متون و تدوین محتوای رشته‌ها مهارت محور با سایر نهادها همکاری داشته باشد تا مهارت را در دانشگاه‌ها گسترش دهد. 

وی ادامه داد: جهت گیری آموزشی باید متناسب با مهارت‌های مورد نیاز در کشور باشد. این موضوع جدی و اساسی است و باید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آن توجه بیشتری داشته باشد. همچنین موضوع آمایش رشته‌ها یکی از اهداف همین موضوع بود. در این زمینه ۴۰۰ رشته توسط وزارت علوم مورد بررسی قرار گرفت. 

مردانی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید در اجرایی کردن و گسترش آموزش مهارتی بیشتر فعالیت کند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1194924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =