دانشگاه‌های چین تسلیم هوش مصنوعی می‌شوند/ بودجه ۲ میلیون دلاری دانشگاه هنگ کنگ برای توسعه فناوری‌های نوآورانه

دانشگاه‌های چین پس از چندین ماه ممنوعیت استفاده از ChatGPT برای دانشجویان، اخیرا تصمیم گرفته‌اند با اعمال محدودیت‌هایی امکان دسترسی دانشجویان به هوش مصنوعی برای انجام برخی تکالیف را فراهم کنند. در این راستا، دانشگاه هنگ کنک بودجه‌ای ۲ میلیون دلاری برای توسعه فناوری‌های نوآورانه دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه هنگ کنگ (HKU) ممنوعیت استفاده از ChatGPT را برای دانشجویان برداشت. پیش از این استفاده از هوش مصنوعی برای دانشجویان در زمینه فعالیت‌های کلاسی، دوره‌های آموزشی و ارزیابی عملکرد ممنوع بود؛ اما دانشگاهیان از سال تحصیلی جدید می‌توانند از هوش مصنوعی در تدریس دانشگاهی بهره‌ ببرند.

بیشتر بخوانید:

چگونه هوش مصنوعی مشاغل آموزش عالی را تغییر می‌دهد؟

دسترسی دانشجویان دانشگاه HKU چین به ChatGPT رایگان؛ اما محدود به ۲۰ درخواست برای هر کاربر خواهد بود. یکی از مسئولان دانشگاه هنگ کنک گفت که محدودیت‌ها به دلیل جوگیری از سواستفاده افراد خارجی از حساب‌های دانشجویی اعمال می‌شود.

دانشگاه HKU اخیرا بودجه‌ای به مبلغ ۱۵.۷ میلیون دلار هنگ کنگ(۲ میلیون دلار آمریکا) برای کمک به توسعه فناوری‌های نوآورانه در آموزش دریافت کرده است. این دانشگاه همچنین در نظر دارد با دانشگاه‌های نخبه در سراسر جهان اتحاد ایجاد کند تا به طور مشترک پتانسیل هوش مصنوعی مولد و مقابله با چالش‌ها را بررسی کند.

دانشگاه Lingnan هنگ کنگ این ماه اعلام کرد که مجوز نسخه ۳.۵ ChatGPT را خریداری کرده است و به دانشجویان و کارکنان آموزش می‌دهد تا از این ابزار برای آموزش و یادگیری استفاده کنند. طبق سیاست جدید هوش مصنوعی Lingnan، اساتید می‌توانند مشخص کنند که ChatGPT باید برای تکالیف استفاده شود یا خیر.

سرقت ادبی چالش دانشگاه‌های چینی برای استفاده از هوش مصنوعی

با وجود حمایت دانشگاه‌های چین برای استفاده دانشجویان و استادان از هوش مصنوعی؛ اما چالش‌هایی مانند سرقت ادبی، استفاده غیراخلاقی از این ابزار و تاثیر هوش مصنوعی بر یادگیری هم وجود دارد.

دانشگاه Lingnan قصد ندارند به اندازه دانشگاه HKU سختگیری کند. به همین دلیل، محدودیتی در استفاده از هوش مصنوعی اعمال نکرده؛ اما در عوض استفاده از هوش مصنوعی را منوط به تایید استادان کرده است. به طوری که اساتید باید مشخص کنند که دانشجویان چه زمانی می‌توانند از GPT برای تکالیف نوشتاری استفاده کنند و چه زمانی نمی‌توانند استفاده کنند.

برخی از دانشگاه‌های دیگر چین از جمله دانشگاه علم و صنعت هنگ کنگ و دانشگاه آموزش هنگ کنگ، قبلاً مجوز محدودی را در ماه مارس به دانشجویان برای استفاده از ابزارهای مولد هوش مصنوعی اعطا کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =