خدمات دندانپزشکی برای چه کسانی رایگان است؟

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت در تشریح جزئیات تفاهم نامه همکاری مشترک در برنامه سلامت دهان و دندان دانش آموزان از ارائه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی دهان و دندان به دانش آموزان مناطق محروم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا سید معلمی مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت درباره اهمیت سلامت دهان و دندان در جامعه و نقش آن در سلامت عمومی و کیفیت سلامت زندگی مردم، اظهار داشت: به استناد سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید بر اولویت پیشگیری بر درمان و ارتقای شاخص سلامت و کاهش نابرابری و توسعه عدالت در زمینه ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان برنامه مشترکی را با وزارت آموزش و پرورش منعقد کردیم.

بیشتر بخوانید:

 معرفی چند راهکار جالب برای تقویت مینای دندان

وی با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری مشترک در برنامه سلامت دهان و دانش آموزان به امضای وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش رسیده است، گفت: جهت ارزیابی این تفاهم نامه مشترک دو شاخص بالینی و غیر بالینی را مشخص و تاکید داریم نخست وضعیت پوسیدگی دندان را به عنوان یک بیماری شریف مورد اندازه‌گیری قرار دهیم و میزان آن را کاهش دهیم.

سیدمعلمی دو رویکرد اصلی در این تفاهمنامه را انجام اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان و سپس اقدامات درمانی مناسب و مطلوب عنوان کرد.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، افزایش سواد سلامت دهان و دندان در گروه دانش آموزان ابتدایی، ‌والدین دانش آموزان، اولیای مدرسه و مجریان، پیشگیری، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز خدمات جامعه سلامت و ارزیابی وضعیت دهان و دندان دانش آموزان در ابتدا و سپس حین اجرای این طرح از بخش‌های مهم تفاهم نامه همکاری مشترک در برنامه سلامت دهان و دانش آموزان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش برشمرد.

وی درباره ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به دانش آموزان در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان از گستره تعداد مراکز خدمات جامعه سلامت بیشتر است تاکید داریم که از دیگر ظرفیت شبکه سلامت کشور نیز بهره بگیریم.

سیدمعلمی افزود: بر اساس تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران و بیمه های پایه در مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خدمات در مراکز خدمات جامع سلامت رایگان خواهد بود.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از اجرای برنامه انجام پیمایش ملی سلامت دهان و دندان پیش از اجرای برنامهمشترک سلامت دهان و دندان دست آموزان خبر داد.

وی افزود: دستور العمل‌های اجرایی از سوی مدیرکل سلامت و تندرست وزارت آموزش و پروش و مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تهیه و به دانشگاه های علوم پزشکی و ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =