ورود فضانوردان به ایستگاه فضایی ناسا + فیلم

ساعاتی پیش کپسول حامل فضانوردان با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و دقایقی پیش نیز فضانوردان با موفقیت وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فضانوردان مأموریت کرو-7 ناسا پس از سفری 30 ساعته ساعاتی پیش به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) رسیدند.

بیشتر بخوانید:

پرتاب دومین زن ایرانی‌تبار به فضا + فیلم

کپسول حامل فضانوردان با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید و دقایقی پیش نیز فضانوردان با موفقیت وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند.

خدمه این سفینه شامل 4 فضانورد یاسمین مقبلی؛ فضانورد ناسا، آندریاس موگنسن؛ فضانورد آژانس فضایی اروپا (ESA)، ساتوشی فوروکاوا؛ فضانورد آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) و کنستانتین بوریسوف از آژانس فضایی روسیه است.

مقبلی و بوریسوف هر دو در اولین پرواز خود هستند. یاسمین مقبلی که پس از انوشه انصاری (انصاری در سال 2006 از ایستگاه فضایی بین‌المللی بازدید کرد)، دومین ایرانی ـ آمریکایی خواهد بود که به فضا سفر می‌کند. مقبلی پیش از این نیز سابقه عضویت در ارتش آمریکا را داشته است.

موگنسن و فوروکاوا هر دو یک بار به فضا رفته اند و همچنین در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته‌اند. این پروازهای فضایی مقدمه‌ای برای مأموریت‌های اعزام انسان به ماه و مریخ است که از اواخر سال 2024 شروع می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =