توصیه‌های ضروری برای بیماران قلبی در پیاده‌روی اربعین

یک متخصص قلب و عروق، تاکید کرد: مراجعه به پزشک معالج قبل از سفر، تنظیم و به همراه داشتن دارو و خود مراقبتی از مهم‌ترین موارد پیاده‌روی بیماران قلبی در اربعین حسینی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالوهاب برادران برای بیماران قلبی که قصد پیاده‌روی اربعین دارند، گفت: افرادی که دارای علائم بیماری قلبی مثل تنگی شدید کرونر یا نارسایی قلبی بوده و در حال حاضر دچار تنگی نفس و یا ورم پا و شکم هستند، باید قبل از سفر به پزشک‌ معالج مراجعه کنند. همچنین به افرادی که شب‌ها در زمان دراز کشیدن دچار گرفتگی نفس هستند و مجبور می‌شوند چند بالش زیر سر خود بگذارند توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد مرحله پیاده روی و ثبت نام شوند، حتما به پزشک مراجعه کنند تا داروهای‌شان تنظیم شود، زیرا احتمالا این افراد شرایط شان برای پیاده روی سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کمبود کدام ویتامین‌ها منجر به بروز یبوست می‌شود؟

او اضافه کرد: افرادی که بیماری‌شان کنترل شده است و علامتی ندارند، حتما به تعداد آن روزهایی که در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند دارو به همراه داشته باشند و داروها را به صورت منظم مصرف کنند.

این متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی، اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای پیاده‌روی اربعین در عراق بسیار گرم است، توصیه می‌شود بیماران و سالمندان از قرار گرفتن زیاد در معرض نور آفتاب خودداری کرده و پیاده‌روی را در شب‌ها و یا ساعاتی که هوا خنک‌تر است انجام دهند و در ساعت‌های گرم، در استراحتگاه‌های بین راهی استراحت کنند تا دچار مشکلات قلبی نشوند.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، وی در خاتمه،‌ افزود: توصیه می‌شود زمان پیاده‌روی و اقامت بیماران قلبی در عراق زیاد نباشد و این افراد طوری برنامه‌ریزی کنند تا در کمترین زمان ممکن به ایران بازگردند تا بتوانند زیارتی همراه با سلامت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =