جام جهانی بسکتبال / شکست ایران در برابر اسپانیا با اختلاف ۲۰ امتیاز

تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، از دقایقی قبل به مصاف اسپانیا رفت و برابر قهرمان جهان با اختلاف ۲۰ امتیاز شکست خورد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز،تیم ملی بسکتبال ایران در سومین بازی خود از مرحله نخست جام جهانی ۲۰۲۳، ظهر امروز (چهارشنبه) ۸ شهریور ۱۴۰۲ به مساف تیم ملی اسپانیا رفت.

بیشتر بخوانید:

جام جهانی بسکتبال / باخت میلیمتری ایران مقابل ساحل عاج

ترکیب ایران:
حسن علی‌اکبری، محمد امینی، پیتر گیرگوریان، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی

ترکیب اسپانیا:
الکس آبرینز، ویلی هرنانگومز، خوانچو هرنانگومز، خوان نونز و جوئل پارا

کوارتر نخست؛ برتری ایران برابر قهرمان جهان

اولین امتیاز رقابت دو تیم ایران و اسپانیا وقتی یک دقیقه از آغاز بازی گذشته بود، توسط پیتر گیرگوریان و با اقدام سه امتیازی او به دست آمد. بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران که دو بازی گذشته خود را واگذار کرده بود خیلی زود از قهرمان جهان پیش افتاد. این برتری تا دقیقه هفت ادامه داشت درحالیکه اسپانیایی‌ها تنها صاحب دو امتیاز شده بودند. در این دقیقه بود که تیم ایران توسط علی اکبری و از روی دو پرتاب آزاد صاحب دو امتیاز دیگر شد و اختلاف امتیازی اش را از مدافع عنوان قهرمانی بیشتر کرد. در ادامه اقدام بهنام یخچالی تیم ایران را صاحب سه امتیاز دیگر کرد.

تقریباً این کوارتر به نیمه رسیده بود که تیم ایران ۸ بر ۴ همچنان از حریف پیش بود، در این لحظات بود که اسپانیایی‌ها با نفوذ به زیر سبد صاحب دو امتیاز دیگر شدند اما برتری ملی پوشان ایران تا آنجا ادامه پیدا کرد که امتیاز ۱۵ بر ۱۱ به سود آنها ثبت شده بود. با وجودیکه اسپانیا به فشار دفاعی خود اضافه کرده بود اما تیم ایران توسط محمد امینی صاحب دو امتیاز دیگر شد. در ادامه پرتاب سه امتیازی ملی پوش اسپانیا اختلاف دو تیم را به سه رساند (۱۷ بر ۱۴ به سود ایران)

دو دقیقه پایانی این کوارتر در حالی سپری شد که مالکیت توپ بیشتر در اختیار بازیکنان تیم ملی ایران بود با این حال بعد از اینکه آنها نتوانستند از حملات خود و حتی دو پرتاب پنالتی به نتیجه برسند، اسپانیایی‌ها خیلی راحت صاحب دو امتیاز شدند و در نهایت این کوارتر با برتری ۱۷ بر ۱۶ تیم ملی ایران به پایان رسید.

کوارتر دوم؛ ورق برگشت

برخلاف کوارتر اول، کوارتر دوم با گلزنی اسپانیایی‌ها آغاز شد و اینگونه آنها بالاخره از تیم ایران پیش افتادند (۱۹ بر ۱۷). دو دقیقه از این کوارتر گذشته بود در حالیکه شاگردان هاکان دمیر هنوز هیچ امتیازی به دست نیاورده بودند. در این دقایق بود که سجاد مشایخی توانست از سد دفاعی اسپانیا گذشته و تیم ایران را صاحب امتیاز کند.

حامد حدادی که در کوارتر نخست به طور کامل نیمکت نشین بود در نیمه این کوارتر با نفوذ به دفاع اسپانیا دو امتیاز برای تیم ایران کسب کرد و در ادامه هم با کسب یک امتیاز دیگر اختلاف امتیاز تیم ایران با اسپانیا را به حداقل رساند اما اسپانیایی‌ها خیلی زود با نفوذ به منطقه رنگی و استفاده از موقعیت‌های شوت دوباره اختلاف را بیشتر کردند.

حامد حدادی از بازیکنان مؤثر تیم ملی بسکتبال در کوارتر بود که طی مدت زمان کم حضورش در زمین با نفوذ به منطقه دفاعی حریف، خود یا هم تیمی‌هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد اما در مجموع تیم ملی بسکتبال اسپانیا در کوارتر دوم با فشار و انسجام بیشتر دفاعی توانست تیم برتر میدان باشد و در نهایت برتری ۲۷ بر ۱۷ را برای خود ثبت کند.

بدین ترتیب نیمه نخست جدال دو تیم ملی بسکتبال ایران و اسپانیا با برتری ۴۳ بر ۳۴ اسپانیایی‌ها به پایان رسید.

کوارتر سوم؛ برتری که به پایان نرسید 

تیم ملی بسکتبال که نتیجه کوارتر دوم و نیمه نخست را واگذار کرده بود، کوارتر سوم را با گلزنی آغاز کرد و امتیازاتش را به ۳۶ رساند. در ادامه هم محمد امینی با یک شوت دو امتیازی باعث کمتر شدن اختلاف امتیازی شد اما در دقیقه ۷ پرتاب سه امتیازی بازیکن تیم ملی اسپانیا دوباره این تیم را به امتیاز ۴۶ رساند. 

ملی پوشان بسکتبال ایران که در کوارتر دوم مغلوب دفاع اسپانیا شدند در این کوارتر با نفوذ به عمق و حملات بیشترف رقابت نزدیک تری را دنبال کردند و توانستند در این کوارتر از حریف پیش بیفتند اگرچه در مجموع از حریف عقب بودند. 

کمتر از پنج دقیقه به پایان این کوارتر باقی مانده بود که اسپانیایی ها با یک شوت سه امتیازی خود را در عدد ۱۱ با تیم ایران مساوی کردند (نتیجه کوارتر سوم) اما حدادی بلافاصله با یک نفوذ دوباره تیم ایران را با حداقل اختلاف امتیاز پیش انداخت.

یک دقیقه و چهارده ثانیه به پایان این کوارتر باقی مانده بود که اسپانیا از تیم ایران پیش افتاد (از نظر امتیاز کوارتر) و توانست اختلاف امتیاز کلی خود را هم بیشتر کند.

کمتر از یک دقیقه به پایان کواتر باقی مانده بود که سینا واحدی در یک حرکت زیبا، باعث تساوی دو تیم در عدد ۱۸ شوند اما در نهایت تیم ملی بسکتبال ایران این کوارتر را با نتیجه ۲۱ به ۱۸ واگذار کرد. 

دیدارهای بعدی ایران در جام جهانی ۲۰۲۳ برای مشخص شدن جایگاه نهایی میان ۳۲ تیم، مقابل فرانسه و لبنان به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه و شنبه برگزار خواهد شد.

در انتهای این دیدار نیز حامد حدادی، بهترین بازیکن ایران شد. او در این بازی ۷ امتیاز، ۵ ریباند، ۷ پاس گل، یک توپ ربایی و یک بلاک‌شات را به ثبت رساند تا تاثیرگذاری ۱۶ را به ثبت برساند.

بهترین بازیکن زمین خوانچو هرنان‌گومز از تیم ملی اسپانیا بود. او در این دیدار ۲۱ امتیاز، ۵ ریباند، ۳ پاس گل، یک توپ‌ربایی و ۲ بلاک را داشت تا تاثیرگذاری ۲۶ را به ثبت برساند

انتهای پیام /

کد خبر: 1196318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =