جام جهانی بسکتبال | شکست تیم ملی ایران از لبنان / حامد حدادی از بسکتبال خداحافظی کرد

تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از جام جهانی ۲۰۲۳، به مصاف لبنان رفت.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، تیم ملی بسکتبال ایران در آخرین بازی خود از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ (دومین بازی در گروه بازنده‌ها)، ساعت ۱۷:۰۰ امروز (شنبه) ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ به مصاف لبنان رفت.

بیشتر بخوانید

چه عواملی موجب شکست تیم ملی بسکتبال ایران در برابر برزیل شد؟

ترکیب اولیه ایران:
محمدامینی، حامد حدادی، بهنام یخچالی، ارسلان کاظمی و پیتر گیرگوریان

ترکیب اولیه لبنان:
سرجیو ال درویش، علی حیدر، علی مظهر، عمری رسولالا و کریم زینون

*کوارتر اول (نیمه نخست): ۲۰ - ۱۳ لبنان

۶ امتیاز نخست این بازی را درویش و عمری برای لبنان کسب کردند، اما در ادامه امینی با دو پرتاب خطا و نفوذ خود ایران را به امتیاز ۴ رساند. علی حیدر به عنوان ستاره لبنان در دو بازی گذشته، مقابل ایران هم خوب امتیاز کسب کرد تا با پیشی گرفتن ۱۲ - ۴ لبنان، دمیر برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه مانده با پایان این کوارتر، میرزایی به جای حدادی و مشایخی به جای یخچالی، وارد زمین شدند. هر ۹ امتیاز ایران تا ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه مانده به پایان این کوارتر را امینی کسب کرد. این کوارتر با برتری ۲۰ - ۱۳ لبنان به پایان رسید.

*کوارتر دوم (نیمه نخست): ۴۸ - ۳۶ ایران

میثم میرزایی در این دیدار عملکرد خوبی داشت و با ۸ امتیاز خود از پرتاب‌های منطقه‌ای، نتیجه را ۲۲ - ۱۷ کرد. از اوایل این کوارتر حدادی به زمین برگشت. با درخشش «اسپلمن» در ضدحملات، لبنان اختلاف را به ۱۱ امتیاز افزایش داد و ۳۲ - ۲۱ پیشی گرفت. متین آقاجان‌پور نیز در این کوارتر ۹ امتیاز را کسب کرد اما سه امتیازی‌ و نفوذهای حیدر و اراکجی، لبنان را به امتیاز ۴۳ رساند تا اختلاف به ۱۵ امتیاز افزایش یابد. در حالی که لبنان ۴۳ - ۳۲ پیش بود، «جاد الحاج»‌برای لبنانی‌ها تقاضای وقت استراحت کرد. لبنان این کوارتر را هم ۲۸ - ۲۳ برد تا در مجموع ۴۸ - ۳۶ پیروز به رختکن بروند.

*کوارتر سوم: ۶۲ - ۴۹ لبنان

شاگردان جاد الحاج نیمه دوم را هم خوب شروع کرده و توسط علی حیدر، ۳ امتیاز اول این کوارتر را به دست آوردند. در حالی که حدادی با ۴ امتیاز متوالی اختلاف را به ۱۰ امتیاز کاهش داد، «علی مظهر» بار دیگر اختلاف را به ۱۵ امتیاز افزایش داد تا هاکان دمیر تقاضای وقت استراحت کند. ۳ دقیقه و ۳۳ مانده به پایان این کوارتر، بهنام یخچالی از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد که این اتفاق بازی را برای دقایقی متوقف کرد. اعلام خطای فنی مشایخی به روی علی مظهر، اعتراض هاکان دمیر را به همراه داشت تا او نیز از داور اخطار تکنیکال بگیرد.

نفوذ امینی و مشایخی اختلاف را از ۱۸ به ۱۱ امتیاز کاهش داد تا جاد الحاج در حالی که شاگردانش ۶۰ - ۴۹ پیش بودند، برای لبنان تقاضای وقت استراحت. این کوارتر نیز با برتری ۱۴ - ۱۳ لبنان به پایان رسید تا شاگردان جاد الحاج با برتری ۶۲ - ۴۹ به استقبال کوارتر چهارم (پایانی) بروند.

*کوارتر چهارم: ۸۱ - ۷۳ لبنان

با وجود گذشت یک دقیقه و ۳۰ ثانیه از این کوارتر، هیچ یک از دو تیم در کسب امتیاز موفق نبودند تا اینکه درویش با فول گل خود، ۳ امتیاز را برای لبنان کسب کرد. شاگردان دمیر در حالی که ۲ دقیقه و ۵۳ ثانیه از این کوارتر می‌گذشت، موفق به گرفتن سبد نشدند تا لبنان با ران ۶ امتیازی، ۶۸ - ۴۹ پیشی بگیرد. نبود یخچالی به دلیل مصدومیت در کوارتر سوم، روی گردش توپ ایران تاثیر گذاشت تا در این کوارتر بدترین عملکرد شاگردان دمیر در این بازی به ثبت برسد. دو دقیقه مانده به پایان بازی، نخستن دو امتیاز ارسلان کاظمی در این دیدار، روی پاس حدادی به دست آمد تا با سه امتیازی دیگر از امینی، ایران در امتیاز ۷۳ - ۶۲ اختلاف را به ۱۱ امتیاز کاهش دهد.

درخشش واحدی در فاصله ۵۶ ثانیه به پایان بازی، اختلاف را به ۶ امتیاز کاهش داد تا نتیجه ۷۳ - ۶۷ شود. دومین فول گل واحدی در فاصله ۴۰ ثانیه مانده به پایان بازی، اختلاف را در امتیاز ۷۰ - ۷۴ به ۴ کاهش داد. بار دیگر لبنان اختلاف را به ۸ امتیاز افزایش داد. ۵ ثانیه مانده به پایان بازی و در حالی که لبنان با ۶ امتیاز پیش بود، جاد الحاج تقاضای وقت استراحت کرد. لبنان نهایتا ۸۱ - ۷۳ این دیدار را برد تا ایران با ۵ شکست متوالی، به کار خود در جام جهانی ۲۰۲۳ پایان دهد.

به این ترتیب ایران حتی شانسی برای حضور در بازی‌های انتخابی المپیک بین قاره‌ای هم نخواهد داشت.

حامد حدادی، کاپیتان تیم ملی ایران پس از این دیدار با بازی‌های ملی خداحافظی کرد. حدادی، سابقه سال‌ها بازی در NBA و لیگ چین را در کارنامه دارد و آخرین بازمانده از نسل طلایی ایران محسوب می‌شود.

خداحافظی حدادی با بازخورد بازیکنان و تماشاگران لبنانی همراه بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام /

کد خبر: 1196598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =