آیا سپرده‌ گذاری در بانک‌ آینده خطرناک است؟

کارشناس امور بانکی و مالی درباره وضعیت بانک آینده و سرمایه‌گذاری در این بانک توضیحاتی را ارائه داد.

کامران ندری کارشناس امور بانکی و مالی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره وضعیت بانک آینده و حواشی اتفاق افتاده برای این بانک،‌ اظهار کرد: از بعد از انقلاب می‌توان گفت ما شاهد ورشکستگی بانکی نبوده‌ایم، بنابراین باتوجه به ساختار اقتصادی کشور خطری سرمایه‌گذاران این بانک را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بانک آینده را بیشتر بشناسید / زنجیره تخلفات چگونه پاره شد؟

وی با اشاره به اینکه بانک آینده وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: بر اساس اخباری که منتشر می‌شود می‌توان گفت این بانک در حال حاضر شرایط مساعدی ندارد، اما خطری هم سرمایه‌گذاران را تهدید نمی‌کند زیرا در زمان زیان‌دهی یک بانک دولت خسارت‌ وارده را به مردم پرداخت خواهد کرد.

ندری با بیان اینکه جمع‌آوری یک بانک کار آسانی نیست، گفت: در دنیا اگر یک بانک به مرحله زیان‌دهی برسد، بدون ضرر و زیان منحل خواهد شد، اما در ایران اینگونه نیست به عبارتی توان و دانش اقتصادی جمع‌آوری یک بانک زیان‌ده در کشور وجود ندارد.

 کارشناس امور بانکی با اشاره به اینکه تغییر مدیریت هم جوابگوی وضعیت فعلی بانک آینده نیست، بیان کرد: در ایران دولت، برای رفع مشکل بانکی که به زیان‌دهی رسیده باشد به سراغ منابع ارزی بانک مرکزی می‌روند و در نهایت با تورمی که ایجاد می‌شود ضرر آن را مردم باید پرداخت کنند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ سرمایه‌گذاران بانک آینده از وضعیت فعلی نگران نباشند، هجوم مردم به بانک‌ها وضعیت بانک و سایر بانک‌ها را بدتر خواهد کرد و در نهایت خود سرمایه‌گذار از این موضوع لطمه خواهد خورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =