۲۵ درصد استادان دانشگاه امیرکبیر در ۱۰ سال اخیر درگیر پروژه‌های صنعتی بودند

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از استادان این دانشگاه در ۱۰ سال اخیر درگیر پروژه‌های صنعتی بوده‌اند، گفت: اما از یک دانشگاه صنعتی انتظار می‌رود که حدود ۵۰ درصد استادانش با پروژه‌های صنعتی همکاری داشته باشند.

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با صنعت اظهار کرد: حدود ۲۰۰ پایان‌نامه دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در هر سال مرتبط با قراردادهای صنعتی تدوین می‌شوند. به طور کلی، دانشگاه امیرکبیر در زمینه قراردادهای صنعتی از سال ۹۷ تاکنون یکی از سه دانشگاه برتر کشور بوده است.

بیشتر بخوانید:

جذب هیأت علمی وابسته فرآیند اعتمادسازی بین صنعت و دانشگاه را سرعت می‌بخشد

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که برخی قراردادهای صنعتی محرمانه هستند و اطلاعاتی از آن‌ها منتشر نمی‌شود، گفت: به همین دلیل، اعلام نمی‌شود که کدام پایان‌نامه مربوط به کدام قرارداد صنعتی است و این موارد در آمار ذکر نمی‌شود. در نتیجه، آمار پایان‌نامه‌های تقاضامحور محدود می‌شود به پایان‌نامه‌هایی که قرارداد مستقل حمایت از صنعت دریافت می‌کنند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با شرکت‌های مپنا، ایران خودرو، فولاد مبارکه و شرکت نفت در زمینه حمایت از پایان‌نامه‌ها همکاری دارد. ۴۰ تا ۵۰ پایان‌نامه سالانه متوسط در همکاری با این شرکت‌ها تدوین می‌شود.

احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تعریف وزارت علوم از پایان‌نامه تقاضامحور وسیع‌تر از مواردی است که توضیح داده شد. به این معنا که اگر پایان‌نامه‌ای بر اساس تقاضاهای ثبت شده در سامانه نان حتی بدون قرارداد صنعتی تدوین شود، تقاضامحور به حساب می‌آید.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر با اشاره به این که حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از استادان دانشگاه امیرکبیر در ۱۰ سال اخیر درگیر پروژه‌های صنعتی بوده‌اند، یادآور شد: اما از یک دانشگاه صنعتی انتظار می‌رود که حدود ۵۰ درصد استادانش با پروژه‌های صنعتی همکاری داشته باشند. همچنین درصد قابل توجهی از پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشگاه امیرکبیر یا خودشان قرارداد صنعتی داشته‌اند یا در درون قراردادهای تحقیقاتی تعریف شده‌اند.

وی تصریح کرد: دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه تلاش می‌کند که بین کارفرمایان و محققان ارتباط برقرار کند. در این راستا، پلتفرم‌های مجازی در قالب دفاتر خدمات فناوری تعریف کرده‌ایم. این دفاتر، داشبوردهای مجازی هستند که استادان و پژوهشگران پسادکتری می‌توانند از طریق این پلتفرم توانمندی‌ها، رزومه خود، زیرساخت‌هایی که در اختیار دارند و محصولاتی که می‌توانند تولید کنند را ارائه دهند. این داشبورد دارای سامانه ارتباط با مشتریان است. همچنین این سامانه می‌تواند به سامانه نان و ساتع متصل شود. این پلتفرم به ارتباط منسجم کارفرمایان و استادان منجر خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1197585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =